Conferència magistral de Thom Hartmann a Barcelona i Madrid (2009)

Entitat que col·labora en aquests events.

Fundació Terra va tenir el plaer de presentar, amb l'inestimable recolzament de la Fundación Biodiversidad, la Conferència Magistral que Thom Hartmann donà a Madrid el divendres 27 de novembre 2009. Al seu pas per territori espanyol amb motiu de la seva participació a les jornades del  NOW de Barcelona el 26 de novembre 2009, Hartmann va parlar també davant el públic madrileny a les instal·lacions del Museo Nacional de Ciencias Naturales.

Les últimes hores del Sol antic: El destí de la Terra i què hi podem fer

Sembla que el món s’estigui ensorrant al nostre voltant, amb canvis climàtics, l’extinció de les espècies, explosions demogràfiques i l’enverinament massiu de la Terra per l’activitat industrial, al mateix temps que estem espoliant els recursos marins i militaritzant l’espai còsmic. Però tot això no és la causa dels nostres problemes, només n’és el símptoma. La causa veritable de la crisi a la que ens enfrontem està basada en la cultura industrial contemporània, en com pensem, i és aquesta forma de pensar la que dirigeix els nostres comportaments destructius. Thom Hartmann mostra com els éssers humans ja s’han enfrontat a la fi d’altres cultures, i mentre que algunes han aconseguit canviar la seva forma de pensar (i de retruc el seu comportament), d’altres s’han extingit. Hartmann vol explorar com podem trobar una sortida a les crisis que hem creat i evolucionar cap a una cultura que realment funcioni per a tothom.

Thom Hartmann

Escriptor, comentarista polític i director d'un dels programes de ràdio progressistes amb més audiència dels EUA.

Comentarista polític, Thom Hartmann és autor de més de 20 llibres, que han estat traduïts a 17 idiomes, guardonats amb premis com el Project Censored Award i han estat llistats com a èxit de vendes al New York Times. El seu llibre The Last Hours of Ancient Sunlight va ser la inspiració per a la pel.lícula de Leonardo DiCaprio The 11th Hour, on en Hartmann és entrevistat. També és director i locutor del programa de ràdio progressista amb més audiència dels EUA, amb una emissió diària de tres hores i que es pot escoltar a Àfrica i a Europa.

> Pàgina personal d'en Thom Hartmann