Decreixement i sostenibilitat

Que el nostre estil de vida no és sostenible ho prova que els més 6.000 milions de persones del planeta no podrien dur el tren de vida que portem els països rics sense arrasar tots recursos de la Terra. És imprescindible impulsar l'anomenada simplicitat vital i el necessari decreixement.
La Fundació Terra, compromesa des de fa 10 anys amb la defensa ambiental ha basat sempre la seva estratègia en fomentar actituds i comportaments que redueixin la nostra petjada ecològica sobre el planeta, com és ara practicar una vida més senzilla, fomentar les energies renovables i l'eficiència energètica i proposar la necessitat de consumir béns que estimulin l'economia solar.

Matricula't a NO OIL (campanya vigent)

Tot i les dificultats per circular per ciutats amb tràfic dens d'automòbils el nombre d'usuaris que han fet de la bicicleta el seu sistema de transport urbà no ha parat d'incrementar-se. En altres paraules, cada vegada més persones fan aquest acte cívic, solidari i ecològic de prendre la bicicleta per als seus desplaçaments.

El Kit Fotònic GS120 fou una innovació promoguda per la Fundació Terra amb l'objectiu de posar al mercat el primer solardomèstic de producció d'energia verda per a l'autoconsum amb la visió que fos un aparell casolà de plug and play. S'en van fabricar 150 unitats que s'han venut per tot el país.

Se’ns ofereix el dret a consumir energia per a les nostres necessitats vitals, però no tenim tantes facilitats ni per estalviar-ne, ni perquè aquesta energia provingui de formes renovables que no contribueixin a l’escalfament global del planeta. A la pràctica i a llarg termini, les inversions per estalviar energia són més rendibles que no pas les inversions per tenir-la sense límits.

Els governs locals i regionals poden promoure la producció local d’energia i l’ús de fonts d’energia renovables. En són un bon exemple la implantació de l'energia solar en els edificis. A més, els governs locals i regionals poden encoratjar els ciutadans a implementar projectes d’energies renovables oferint suport econòmic i normatiu a les iniciatives locals.

Guerrilla Solar es un campanya d'acció directa per promoure l'ús de l'energia solar i les energies renovables en general, l'estalvi energètic i l'eficiència en l'àmbit DOMÈSTIC.

Per acció directa entenem impulsar GESTOS concrets de persones. I entre aquests gestos volem destacar-ne alguns que tenen a veure amb l'ús exemplar de tecnologies que ens apropen a una economia de suficiència.

La campanya Guerrilla Solar; endolla't al Sol posa a l'abast dels ciutadans que vulguin unir-se a la croada a favor de l'accés a les energies renovables en l'àmbit domèstic, el Kit Fotònic GS120, un electrodomèstic solar únic a Espanya per generar energia neta i renovable des de casa.

Frenar l'escalfament global és un dels principals reptes amb els quals s'enfronta la civilització humana com reconeixen els experts. La Fundació Terra està implicada a fons per estimular nous hàbits que redueixin les emissions domèstiques de gasos amb efecte hivernacle. Durant l'any 2008 s'ha elaborat un recurs divulgatiu per fer arribar a tots els públics una invitació a l'acció, amb arguments i instruments.

El projecte "Mesura i redueix l'electricitat contra el canvi climàtic" pretenia posar en marxa una campanya per a que les famílies fóssin més conscients del consum elèctric en el seu habitatge, mitjançant l'ús de comptadors intel·ligents i materials de difusió, per a poder prendre un compromís de reducció del consum d'energia i adoptar mesures per l'estalvi.

>> Aquesta campanya ja està tancada

Pàgines