Ecologia en acció

La Fundació Terra vol ser un instrument social per difondre el missatge que totes les persones podem i hem de fer petites coses per contribuir a salvaguardar el medi ambient. Les nostres campanyes ecològiques no són per protestar sinó per estendre la idea que els petits canvis són poderosos per millorar la qualitat del nostre entorn.
La Fundació Terra disposa de botiga virtual (biohabitat.es) des del 2002. En el moment de la seva obertura va ser una proposta pionera, en un temps on gairebé no hi havia altres botigues amb productes ecològics dedicats a la pràctica de l'ecologia a les ciutats.
El Rebost Vital és un hivernacle ubicat a un terrat de Barcelona que pretén ser un espai demostratiu per al cultiu de plantes comestibles i saludables en espais urbans, emprant tècniques d'agricultura ecològica per obtenir un complement alimentari per a les amanides. Als tallers coneixeràs l'estèvia, la mizuna, el shiso o l'agrella.
El Rebost Vital disposà d'un programa d'activitats pedagògiques adreçada a l’alumnat de cinquè i sisè de primària i vinculat amb l’Àrea de Coneixement del Medi Natural. També s'hi realitzaren activitats destinades a públic des d'un punt de vista més lúdic i amb activitats de menor durada.
El Rebost Vital es dissenya com un espai d'innovació a favor de la producció agrària urbana. La producció local d'aliments en espais urbans requereix de condicions específiques tant en equipament per al cultiu com en la metodologia emprada per al bon creixement de cada planta comestible conreada.
El concurs “En la penúltima Hora” pretén ser una plataforma que permeti als estudiants universitaris mostrar i compartir les seves idees i reflexions al voltant de la pel·lícula “La Hora 11”. Neix com una convocatòria única per escollir el millor treball sobre aquesta pel·lícula a l'àmbit universitari espanyol. S'han valorat els treballs rebuts en funció de la seva qualitat, originalitat i vinculació als continguts.
Fundació Terra i NOW en acció s'han proposat portal el documental La Hora 11 a tretze universitats d'àmbit estatal i varis centres de divulgació de la ciència gràcies a la implicació de la Fundación Biodiversidad.
En motiu de l'Any Internacional de la Biodiversitat, posem en marxa el projecte "Biodiversitat al plat" sobre biodiversitat i alimentació, orientat a la formació d'educadors, infants i joves en relació al paper que com a ciutadans sensibilitzats podem tenir en la conservació de la biodiversitat local, sobretot pel què fa al menjar.
La setmana dedicada a l'Aigua i el canvi climàtic (28 de juliol al 3 d'agost de 2008) al pavelló de les iniciatives ciutadanes El Faro de la Expo Saragossa, coordinat per Creu Roja Espanyola, es va presentar la campanya de Fundació Terra: "Càntirs contra el canvi climàtic", en format de taller en aquest pavelló el 30 i 31 de juliol i 1 d'agost d'11 a 13 hores.
En l'àmbit de l'edificació podem aplicar la tècnica de la termografia per visualitzar el comportament d'un edifici als estímuls tèrmics, tant de l'entorn, com per la seva estructura de materials, o l'ús que en fem en el seu interior.
Terra.org és un espai web creat el 2002, com a resultat d'un patrocini puntual de Terra Networks que va suposar un intercanvi de dominis entre ambdues entitats. Aquest ajut va permetre dissenyar i elaborar els primers continguts del portal (prop de 500 pàgines d'informació a finals del 2003) per respondre a les inquietuds sobre qüestions d'ecologia per a públic no especialitzat i en llengua castellana.

Pàgines