Esteu aquí

Experiències (primer informe dels participants) amb Rotor sobre l'asfalt (2004)

  • Facebook
  • Twitter
  • RSS
La botiga d'ESPAIBICI de Barcelona ofereix la possibilitat de provar una bicicleta amb el sistema de pedaleig de Rotor.
Els 7 participants rotorizats el 25/04/04 davant de l'edifici de l'Ajuntament de Barcelona en el moment d'iniciar la seva experiència.
El sistema de pedaleig ROTOR va ser concebut per al món de la competició, donat que afegia una cosa inèdita en el segle de vida de la bicicleta: més eficiència i més harmonia, per tant, més salut. Malgrat això, la competició representa només un petit porcentatge de la producció mundial de bicicletes. El vertader escamot ciclista es troba a les ciutats, on s’utilitza com a mitjà de transport. El projecte ROTOR BAIXA A L’ASFALT URBÀ es va concebre amb el convenciment que el futur d’aquest sistema de pedaleig rau en la bicicleta urbana.

L'experiència foren 7 bicicletes urbanes (bicicletes plegables Brompton, Dahon i citybikes) de persones que pertanyen a Amics de la Bici i al Bicicleta Club de Catalunya-BACC que pedalaren diàriament amb ROTOR amb l'assistència dels mecànics de la botiga d'Espaibici. L’experiència fou presentada al públic el dia 25 d’abril de 2004 amb la presència dels polítics municipals. Durant un any, aquests set biciclistes es comprometeren a realitzar entre tots un mínim de 5.000 km i explicar les seves sensacions i experiència amb la finalitat de contribuir a divulgar els beneficis d’aquesta tecnologia eficient i saludable. Les vivències d’aquests biciclistes urbans rotoritzats, el seu testimoni únic (relatat el 15 de juliol del 2004) és el que recull aquest informe. Al final del projecte entre tots realment varen recòrrer més de 8000 km.

Judith Coronado (15/07/2004)
Cada dia travessa dos cops la meitat de la ciutat de Barcelona per anar a treballar, en concret des del barri d’Horta al port. Són uns 18 km diaris d’anada i tornada. No hi ha cap dubte que el que té amb la bicicleta és tan vital com el menjar. Treballa en una oficina on exprimeixen brutalment el seu cervell mentre el seu cos roman immòbil en la cadira del despatx. Pedalejar de bon matí li ajuda a despertar-se i, tornant de la rutina laboral, esdevé una autèntica teràpia. Li resulta estrany que la gent necessiti excitants com el tabac o l’alcohol per donar-li canya al sistema nerviós. Per a ella la bicicleta supera qualsevol estimulant. Una droga sana que li permet sentir l’aire en el rostre, com vibren els músculs i relaxar el cervell. Quan arriba a casa, tant la dutxa com el sopar es converteixen en plaers divins. Als seus 51 anys, llueix una figura esbelta i no precisament per la dieta, ja que reconeix que menja de gust sense miraments. Amb una Brompton plegable pedaleja feliç amb ROTOR ja que, com ella diu, li ajuda a menjar-se el terreny. Porta recorreguts només uns 300 km perquè ha estat convalescent d’una lesió. Encara que li fa vergonya com a biciclista, la frase que millor expressa la seva sensació és: “Amb ROTOR la bici em posa com una moto”. Venint d’algú que pensa continuar anant en bici fins que es jubili, més sinceritat és impossible.

Sandra Della Rocca (15/07/2004)
És la més jove de les dones del grup a qui s’hi va instal.lar el ROTOR. Fa tot just un any que és usuaria de la bicicleta, ja que n’estava farta de la poca llibertat del transport públic. Sandra va prendre una decisió valenta i va entrar en el món de la bicicleta amb una citybike de qualitat de la marca FETAMA que comercialitza Espai Bici. El seu representa potser un dels casos més paradigmàtics per demostrar els beneficis que té el ROTOR per la salut. Quan començava a gaudir de la llibertat de la bicicleta (a la qual alguns dels seus amics li tenen gelosia), va notar un problema als genolls. Els metges li van aconsellar que deixés d’anar en bicicleta, però ella es va resistir a abandonar la seva nova amiga. A Espai Bici van intentar buscar-li una configuració perquè li fos el més còmoda possible i d’aquesta manera minimitzar el dolor als genolls. L’atzar va voler que tot això coincidís en l’espai i temps en què l’organització del projecte seleccionava els possibles participants. El seu cas va ser considerat d’interès i a la seva bicicleta FETAMA s’hi va instal.lar l’últim dels 7 ROTOR aportats per Rotor Componentes Tecnológicos. Porta recorreguts uns 400 km amb ROTOR, en el seu vehicle per anar al treball, a fer la compra i gaudir del lleure. Resulta quasi miraculós que des de que utilitza el ROTOR anar en bicicleta els seus genolls pateixen menys. Segurament, si en algun moment es fes un anunci de teletienda per vendre ROTORs, el seu cas seria el millor. Amb ROTOR pot pedalejar amb més suavitat i això possibilita que anar en bicicleta sigui més agradable. Està encantada. Per al projecte la seva vivència es considerada clau, donat que és una demostració fefaent que pedalejar amb un sistema convencional pot causar problemes en les articulacions mentre que, amb ROTOR, aquests es minimitzen.

Toni García (15/07/2004)
Fa ús diàriament d’una bicicleta plegable Dahon. En aquests quasi tres mesos de pedalejar amb Rotor no pot fer més que expressar la seva alegria per haver sigut escollit per al projecte. Reconeix que ja no tornaria a instal.lar la caixa de pedalier original que li guarden a Espai Bici. Ha recorregut uns 600 km amb Rotor i, davant la pregunta de si canviaria el Rotor que porta per l’original Dahon més una quantitat de calés o fins i tot per un pedalier de marca i altes prestacions, respon sense titubejar: “No canvio el Rotor per cap altre”. Toni García es un dels líders d’Amics de la Bici i coneix el mundillo bicicleter. La seva opinió no és fruït d’una manipulació publicitària. Tot i que reconeix que cal que li dissenyin una protecció per la cadena. Com que està dissenyat per al món de la competició, tant per la de carretera com per la mountain bike, els de Rotor no van preveure adaptar-li fàcilment un guardacadenes. De totes maneres, Miquel, responsable d’Espai Bici, aprofita per explicar que s’està estudiant una solució i que ben aviat estarà disponible.

Brigitte Hansmann (15/07/2004)
Aquesta dona coneix bé la bicicleta. Va arribar a Espanya fa uns anys precisament després de recórrer un 70 % de la distància que separa el seu país d’origen, Alemània, amb el nostre, en bicicleta. Porta una Brompton i ha recorregut uns 500 km amb el ROTOR instal.lat. Degut a la seva professió, és experta en el coneixement del cos humà. Treballa en una escola de respiració, moviment i integració emocional que ofereix aplicacions pràctiques del mètode Duggan/French Approach o DFA. L’ergonomia a la bicicleta és molt important perquè el nostre cos no pateixi. La seva experiència com biciclista i amb el cos humà és de gran valor per al projecte. Va ser la primera en percebre que la regulació del ROTOR era molt important i que la posició anomenada 1,2 és la favorable per al biciclista urbà. És a dir, aquella en la qual la posició és menys exigent. D’aquesta forma, es té la impressió que tot l’esforç és més eficient. En general, ara es cansa menys. Quan de vegades intercanvia la bicicleta amb el seu marit perquè cal dur-la al taller, no li fa cap gràcia haver d’agafar una altra bicicleta. S’ha compenetrat totalment amb el ROTOR.

Manolo Vílchez (15/07/2004)
Un dels més fervorosos biciclistes i, sens dubte, el més frenètic del col.lectiu. La seva passió bicicletera traspúa per tot el seu cos. Li encanta realitzar transports urbans amb el seu bicicarro, tot i que no el pot portar en la seva estimada Dahon Boardwalk 6 rotoritzada, amb la qual manté una relació gairebé d’enamorats. Porta recorreguts amb el sistema Rotor uns 300 km, ja que disposa d’una altra citybike vella per les tasques més dures. Tot i això, amb la seva Dahon plegable va a totes parts. L’esmentada bicicleta l’ha acompanyat fins i tot a dintre de la sala de cinema davant la sorpresa dels espectadors. Degut als seus hàbits d’innat comunicador, ell i la seva bicicleta rotoritzada són com un aparador ambulant. Viatja amb ella per tota la xarxa del transport col.lectiu de Barcelona: metro, tren i bus. Reconeix que, tot i que va bé amb el Rotor, encara no li ha trobat el punt de plaer. Un de l’equip li adverteix, fent broma, que no es tracta d’un vibrador. David, el mecànic d’Espai Bici i la persona que ha muntat el Rotor als participants del projecte, li proposa canviar la graduació d’intensitat i deixar-lo en una posició més tova. També es queixa de la manca del guardacadenes que li ha embrutat de greix més d’uns pantalons. Com ell mateix explica, espera poder trobar en ROTOR sensacions més agradables. Amb l’ajustament que li faran en breu, els plaers en el pedaleig estan amb seguretat garantits.