Tallers públics d'horticultura urbana (2013)

Al terrat del Rebost Vital s'ensenya a conrear plantes comestibles saludables.
Les activitats de divulgació per a persones i grups familiars es programen alguns dissabtes al mes. Cal consultar la programació.
DKV Seguros patrocina els tallers de El Rebost Vital durant el curs 2012-2013.

Aquesta activitat va ser clausurada el juny 2013.

Coneixes l'estèvia? I la mizuna, el shiso o l'agrella? Totes elles són plantes amb un munt de propietats medicinals i alimentàries, i que són fàcils de cultivar i d'afegir a les nostres amanides.

El Rebost Vital fou un hivernacle ubicat a un terrat de Barcelona que pretén ser un espai demostratiu per al cultiu d'aquestes plantes comestibles i saludables en espais urbans, emprant tècniques d'agricultura ecològica per obtenir un complement alimentari per a les amanides.

Al Rebost VItal s'hi van fer tallers gratuïts per aprendre a identificar, cultivar i reproduir aquestes varietats de plantes saludables d'una manera senzilla i ecològica, en terrats i balcons de la ciutat, fomentant una dieta més sana i un estil de vida més sostenible.

Són tallers divulgatius d'uns quaranta-cinc minuts de durada per introduir als interessats en les tècniques de cultiu de les plantes comestibles saludables.

Cultivar a casa aquests varietats de plantes comestibles saludables ens permet també consumir productes de proximitat i de temporada. Contribuïm a reduir l'impacte ambiental de la nostra alimentació diària i fomentem la biodiversitat agroalimentària. Cal destacar, que les plantes remeieres cultivades en el Rebost Vital són les que promouen l'associació la Dolça Revolució.

Els objectius del taller

1) Aprendre a cultivar d'una manera senzilla i ecològica, en terrats i balcons de la ciutat, aliments que complementin i millorin la nostra dieta. Val a dir que les plantes amb les que treballem no són aliments habituals (estèvia, mizuna, shiso...), essent aquest un valor afegit d'aquesta activitat, ja que també es distingeixen per les seves propietats medicinals i alimentàries.

2) Donar a conèixer plantes medicinals desconegudes tant del nostre entorn proper com d'altres zones del món. Aprendrem a cultivar-les, a reproduir-les i a saber quines són les seves principals propietats populars remeieres.

- Es van començar el desembre de 2012 fins el maig de 2013.

- - - - - - - - - - - - - - - - - - -

Articles relacionats: