Documents Tercer Mil·leni

La col·lecció "Documents "Tercer Mil·leni" tracta temàtiques pioneres en l'àmbit ambiental que estimulin nous comportaments a públics multiplicadors. Alguns d'ells estan disponibles en format electrònic.

La hora 11. Guia para la acción en la penúltima hora consta d'un llibre i un DVD. Ambdues obres es poden adquirir per separat, però s'ofereixen con un conjunt a un preu promocional, donat l'interès que té. El conjunt està format per un llibre imprès que recopila les intervencions dels experts que apareixen a la pel·lícula L'onzena hora (The 11th hour) narrada per Leonardo DiCaprio i també d'una guia de possibilitats per contribuir a canviar el nostre estil de vida.

Una versió en llenguatge senzill del Programa per al desenvolupament sostenible adoptat a la Cimera de Rio de Janeiro l'any 1992. És un llibre per conèixer el contingut del Programa de les Nacions Unides per al Desenvolupament Sostenible aprovat a la Cimera de la Terra de Rio de Janeiro de 1992. Conté les idees claus de les recomanacions internacionals per a millorar el medi ambient dels 40 capítols o temes així com els textos de la declaració de Principis sobre els boscos, el conveni sobre el Canvi Climàtic i la convenció sobre la la Biodiversitat.
És un manual per facilitar la gestió del medi ambient des del municipi que recopila les eines legals que poden fer possible que el municipi es bati amb èxit en la gestió del medi ambient. Un llibre pràctic i útil per a regidors i tècnics municipals, però també per a la ciutadania en general.
Llibre que recull les principals técniques de bioenginyeria aplicades a restauració fluvial. Es tracta d'un manual que recopila les eines per què sigui un catàleg pràctic per recuperar espais aquàtics i contribueixi a la restauració dels ecosistemes fluvials aprofitant la vitalitat que emergeix de l'aigua. Aquesta guia vol ser un recull dels conceptes i les tècniques aplicades en la recuperació dels espais fluvials i les zones riberenques degradades per la canalització dels rius o altres actuacions humanes.
Entre els diferents mètodes d’agricultura ecològica trobem l’anomenada permacultura (contracció d’agricultura permanent) creada per l’australià Bill Molison. Aquesta tècnica agroecològica va més enllà de la simple horticultura per esdevenir un mètode de disseny de l’espai a conrear. La permacultura no només ensenya a fer créixer una tomaquera. Va més enllà i ens explica els beneficis de combinar adequadament les plantes dels cultius i potenciar els efectes de l’entorn per millorar la productivitat.
Simplicidad Radical és el primer llibre per acompanyar-nos si ens plantegem l'objectiu personal d'una vida més sostenible. Per això aporta un mètode senzill que ens converteix en comptables de les nostres pertanences i activitats i alhora valorar la petjada ecològica del nostre estil de vida. A més ens proposa ser més equitatius entre les persones i amb la resta dels éssers que ens acompanyen en el planeta.