Dades bàsiques

"Dades bàsiques" recull la informació sobre els objectius de la Fundació Terra i les coordenades tant per contactar-hi com per fer donacions.
La Fundació Terra té aprovada una política de transparència i un codi ètic que es poden consultar. L'activitat de la Fundació Terra s'organitza per ser eficient, eficaç, rigorosa, transparent, orientada als resultats i compromesa amb la societat que serveix
Millorem la cultura ambiental amb un canvi de perspectiva.
La Fundació Terra té per objectiu canalitzar i fomentar iniciatives que afavoreixin una més gran responsabilitat de la societat en els temes ambientals. La Fundació Terra treballa amb l'esperit que "els petits canvis són poderosos".
Contactar amb l'oficina de la fundació Terra a la seva seu social al carrer Avinyó, 44 de Barcelona.

La Fundació Terra creada el 1994 va néixer no pas per ser una entitat ambiental o ecologista més al país sinó per aportar un enfoc més holístic que contribuís a vertebrar  una societat més sostenible i respectuosa amb els sistemes naturals del planeta. Fou fundada per tres joves procedents del moviment ecologista de Catalunya persuadits que la problemàtica ambiental tenia la seva arrel en la percepció cultural de la natura i el nostre entorn en general.

La teva amistat ens dona alè per al futur

La Fundació Terra és una entitat sense ànim de lucre que treballa des la més absoluta transparència. Per això pots consultar totes les seves memòries d'activitats i balanços socials.

Que a tots els efectes previstos per la legislació espanyola, i en concret la Ley 49/2002 de 23 de Diciembre, les donacions a la Fundació Terra es poden desgravar fiscalment (25% les persones físiques sobre l'Impost de la Renda de les Persones Físiques) de la base imposable si es disposa del corresponent certificat emès per l'entitat una vegada s'ha fet efectiva la donació amb caràcter irrevocable i per als fins generals de la Fundació.
La Fundació Terra rendeix comptes anualment al Protectorado de Fundaciones del Ministerio de Educación y Cultura. Els comptes anuals s'elaboren d'acord amb les normes legals vigents d'adaptació del Pla General Comptable per a les entitats sense ànim de lucre i representen una imatge fidel del patrimoni i de la situació financera i dels resultats de l'entitat.

El Codi Ètic de la Fundació Terra és un instrument estructural per tal de garantir una conducta a favor dels valors cívics que emanen dels propis objectius de l’entitat. Es tracta doncs d’un compromís que l’equip directiu de la Fundació Terra davant de la societat a la qual serveix a la transparència respecte a las pràctiques tant de caire organitzatiu com de participació. El codi ètic doncs defineix mesures encaminades a augmentar la transparència a facilitar l’accés a la informació dels òrgans de control a disposar de bones pràctiques en l’àmbit del bon govern.

Entre els anys 2008 i 2011 es va oferir una col·lecció de propostes per la transformació social i l'activisme ambiental perseguint uns nous valors que permetin una relació més sostenible entre els humans i el planeta. Per raons documentals hem conservat  l'accés al   catàleg complet en pdf.

Si us plau, com a usuari d'aquest lloc web has de llegir en primer lloc els següents termes d'accés abans de navegar pels continguts. El fet d'accedir a aquesta adreça indicarà que estàs d'acord amb els termes i condicions que es detallen.

Pàgines