Repoblació de boscos

Portada del facsímil publicat l'any 1920 per la Mancomunitat de Catalunya, una obra inèdita dedicada a assenyalar els veritables serveis ecosistèmics dels boscos.

Els serveis ambientals dels ecosistemes són aquells serveis que generen el funcionament dels ecosistemes i que són d’utilitat per al benestar de les persones i les societats humanes de maneres variades i indirectes en alguns casos. En són exemples la producció d’aigua neta, la formació de sòl, la regulació del clima, la pol·linització, etc. Els boscos proporcionen una bona colla dels  serveis ecosistèmics que sustenten la nostra salut, la nostra economia i qualitat de vida, malgrat que molts d’ells ens puguin passar per alt.

És per això que cada vegada més seran el marc amb què avaluem els impactes i les implicacions de la nostra manera d’interactuar amb l’entorn. Així, doncs, cal trobar els mitjans per a poder posar els serveis ecosistèmics al centre de la presa de decisions i de polítiques de gestió que determinen la nostra relació amb el medi. Això ens permetrà tenir eines per a identificar quines opcions de gestió optimitzen el benefici de tota la societat i eviten costos i riscos potencials als ecosistemes. Aquest llibre publicat per la Mancomunitat de Catalunya el 1920 és una obra inèdita que ja en aquella època enumerava tots els beneficis ambientals que ens proprocionen els boscos.

>> Descarregar la publicació en format PDF en llengua catalana i anotacions en castellà.