Esteu aquí

8.000 km pedalant amb Rotor pels carrers de Barcelona (2004-2005)

  • Facebook
  • Twitter
  • RSS
Dos exemples de com s'ha resolt la protector de cadenes en les bicicletes plegables dels models Dahon
La Fetama Cucumber rotorizada ha demostrat ser una bicicleta excel·lent.
Foto de família del dia del final del Projecte a la Fira del Dia de la Terra 2005.

Abril, 2005. En plena eufòria de desena Fira per la Terra en el parc de la Ciutadella de Barcelona els 7 participants del projecte Rotor baixa a l'asfalt urbà van simbolitzar, a modus d'arribada triomfal, la fi d'aquesta experiència de pedalar amb bicicletes urbanes equipades amb Rotor.

 

Un projecte amb final feliç

Tres dones i quatre homes equipats amb 2 bicicletes plegables Dahon, 3 Brompton, 1 Fetama Cucumber i una citybike convencional han demostrat, després d'un any de circular pels carrers de Barcelona, que pedalar per la ciutat sense punt mort gràcies al Rotor és molt saludable. En una sessió de debat uns dies abans d'acabar el projecte tots els participants foren unànimes en el desig de continuar pedalant amb el Rotor que se'ls havia cedit. Els arguments del ciclista expert en triatló, Pol Puvill, bon coneixedor del Rotor, va fer-los reafirmar que els beneficis de pedalar sense punt mort són incomptables.

 

La Fundació Terra, dipositària dels 7 Rotors cedits va considerar que atès l'èxit assolit en aquest projecte era bo que els participants poguessin continuar gaudint del sistema. EspaiBici, la tenda de la bicicleta urbana de Barcelona responsable de la instal·lació i manteniment del Rotor, feu possible amb el seu enginy que totes les bicicletes plegables poguessin portar també el protector de cadenes que al principi del projecte no fou possible. Sens dubte, aquest detall va ser molt ben acollit pels usuaris de les plegables rotoritzades.

Compromís i agraïment

 

L'equip inicial que es va comprometre a pedalar cada dia amb la seva bicicleta urbana va tenir al cap d'uns mesos la baixa d'un dels membres el qual va manifestar que no s'hi sentia a gust per causa del sistema de fre a contrapedal. En canvi, la Sandra que té una bicicleta Fetama Cucumber també amb contrapedal n'està molt satisfeta. El kit Rotor d'aquesta baixa es va recol·locar en una altra bicicleta urbana propietari d'un mecànic de bicicletes que des del primer moment es va sentir molt a gust amb aquesta manera de pedalar eficient i plaent. La resta dels participants expressaren la seva màxima gratitud per tenir la sort i haver pogut experimentar el pedalar amb Rotor. L'únic inconvenient, a parer de tot l'equip, és que ja mai més podran comprar una bicicleta amb el tradicional sistema de pedalar amb punt mort.

 

Despertant passions
L'exemple d'aquests biciclistes rotoritzats ha propiciat alguns seguidors espontanis entre els socis de les entitats (Amics de la Bici i Bicicleta Club de Catalunya-BACC) que aportaren els voluntaris per aquest projecte. El resultat és que a més dels 7 rotors urbans, EspaiBici ha instal·lat més d'una dotzena de kits en altres usuaris que no han pogut resistir els comentaris elogiosos dels participants del projecte. Una d'aquestes bicicletes rotortizades per voluntat expressa del seu propietari és una Dahon Vitesse 2004. Hem de destacar que aquesta bicicleta plegable fou la que Jim Merkel, autor del cèlebre llibre Simplicidad Radical, va alçar com a símbol de que un altre estil de vida és possible per assolir un planeta més ecològic i una societat de persones més felices. L'entrevista que La Contra del diari de La Vanguardia li va fer a Jim Merkel es va il·lustrar amb aquesta bicicleta rotoritzada. Una bicicleta, val a dir, que va servir per experimentar amb el sistema del protector de cadenes per a les bicicletes plegables rotoritzades.

 

Anècdota
Uns dies abans d'acabar el projecte a la Brigitte li van entrar a casa seva a robar i se li van endur la Brompton amb Rotor. A l'acte final va venir amb una nova Brompton però sense Rotor, però no va voler que els seus més de 2.000 km recorreguts amb Rotor no es poguessin sumar a la compte del grup. Unes setmanes després i quan el projecte ja estava tancat el seu marit va reconèixer en un carrer de Barcelona la bicicleta de la Brigitte mercès al Rotor. El seu propietari il·legítim l'havia adquirit per 150 euros a través de l'anunci d'una revista de productes de segona ma. Gràcies al Rotor, la Brigitte va recuperar la seva Brompton. Sens dubte, aquesta anècdota es converteix en la cirereta del projecte “Rotor baixa a la jungla de l'asfalt”.

 

Un final memorable

La suma dels quilòmetres recorreguts amb Rotor en un any, entre el Dia de la Terra del 2004 i del 2005 pels carrers de Barcelona van passar de 8.000 km . És evident que aquesta no ha estat una prova per posar límits del kit de pedalar Rotor. Aquesta ha estat una prova a l'estil del "canvi tranquil"; de comprovar la satisfacció per una marxa més saludable pels que han convertit la bicicleta en el seu mitjà de transport quotidià. Les bicicletes rotoritzades d'aquest projecte han viatjat en el AVE, en talgos, en trens regionals, en trens de rodalies, en metro, en busos urbans e interurbans. Els rotors passen desapercebuts integrats en les bicicletes plegables, però no així el somriure dels que el fan servir. Definitivament, la prova de Barcelona +B amb Rotor, demostra que aquest kit de pedalar pot triomfar no només en la competició sinó també a l'arena de l'asfalt urbà.

 

 

La Fundació Terra agraeix a tots els participants: la Brigitte, la Judith, la Sandra, el Jaume, el Josep Maria, el Manolo i el Toni per haver fet possible aquest projecte. A Amics de la Bici i al BACC per difondre el projecte entre els seus associats. A EspaiBici per haver-se entusiasmat amb la idea i haver-hi posat l'enginy i dedicació perquè no sigui dit que Rotor no pot anar en una bicicleta plegable i urbana. Finalment, la nostra gratitut a Rotor Componentes Tecnológicos per haver confiant en una entitat modesta i aliena al món del ciclisme professional i haver compartit aquesta aventura en la jungla urbana.