Duel per un municipi verd

És un manual per facilitar la gestió del medi ambient des del municipi que recopila les eines legals que poden fer possible que el municipi es bati amb èxit en la gestió del medi ambient. Un llibre pràctic i útil per a regidors i tècnics municipals, però també per a la ciutadania en general.

Cada capítol és ple de suggeriments per millorar l'acció ambiental del municipi. En el primer capítol es critica les limitacions al principi d'autonomia municipal i el despreci de la Constitució Espanyola al medi ambient. La resta dels capítols es dediquen a comentar les lleis aplicables als residus, a les competències en aigua i atmosfera, als instruments ambientals en mans dels ajuntaments i finalment es comenten altres competències amb incidència ambiental. El llibres es clou amb un seguit d'idees per a projectes de sostenibilitat municipal. Inclou tota la legislació ambiental aplicable des dels ajuntaments.

Dades bàsiques
Autors: Montserrat Cunillera i Jordi Miralles
Pròleg: Joan Francesc Pont
Títol: Duel per un municipi verd. El medi ambient i la gestió municipal