Més enllà: Agenda 21+; una iniciativa de compromís sostenible

Portada de l'Agenda 21+.

L’Agenda 21 ha inspirat al llarg de molts anys les propostes de comportaments personals més ecològics. L’entitat d’associacionisme educatiu Acció Escolta de Catalunya fou la primera federació a promoure un programa d'acció per incidir en els hàbits, a fi d'avançar en el camí de la sostenibilitat. Aquesta primera experiència es va voler actualitzar en el marc del Moviment Laic i Progressista per fer un pas més. Els hàbits són importants, però ho són molt més els valors que els fan possibles. Amb aquest esperit es va redissenyar l'Agenda 21, per convertir-la en l'Agenda 21+, un programa de treball enfocat precisament en potenciar els valors. Perquè cal que els fets, les accions, siguin impulsades pel món de les emocions i l’ètica. Només així es pot aconseguir que el segle XXI sigui més frugal i deixi d’explotar de forma salvatge tots els recursos planetaris que hipotequen el futur de les properes generacions.

Un estil de vida més responsable
L'Agenda 21+ recull l'experiència d'estimular nous comportaments i avançar cap a un nou estil educatiu, fent sentir en la pròpia pell l'experiència emotiva de ser més ecològic. És un repte i aquest document, de moment, n'és el full de ruta més que un programa detallat. Però l’Agenda 21+ assenyala les bases per emprendre nous programes de formació i també un estil diferent a l’hora de muntar les activitats del lleure. En aquest sentit , l’Agenda 21+ és més una ideologia per estimular una nova ètica socioecològica que no pas un receptari per cuinar una nova societat.

>>Descarregar Agenda 21+ en pdf (en català)

Dades bàsiques
Autors: Thaïs Borri, Yolanda Delgado, Lluís Ferrer, Jaume Figuera. Jordi Miralles, Marta Romo, Joffre Villanueva
Correcció: Montse Alba