Ciutadans-activistes contra el canvi climàtic. Viure sense CO2 (2006)

El recurs de comunicació EXPOACT CANVI CLIMÀTIC és una exposició interactiva itinerant que pretén sensibilitzar i dotar d'eines pràctiques als visitants per viure amb menys CO2.

13 de desembre de 2006. La campanya de sensibilització ambiental de la Fundació Terra Jo sóc la solució contra el canvi climàtic, comença la segona fase. Des d'avui fins el 24 de desembre, l'espai interactiu ExpoAct es trobarà ubicat a la Plaça Lesseps, davant la biclioteca Jaume Fuster, apropant els missatges al Districte de Gràcia.

L'activitat proposada per la Fundació Terra, convidant als ciutadans a convertir-se en agents actius per actuar reduint l'impacte del canvi climàtic des de la vida quotidiana, ha tingut un notable èxit en la seva primera fase a la Plaça Universitat. Més de 3.000 visitants ja han passat per l'espai interactiu situat al centre de Barcelona i han participat en el joc sobre el canvi climàtic, que ha estat valorat molt positivament per tots els participants.

La feina comunicativa dels informadors en tricicles que estan explicant la campanya pels carrers de Barcelona ha recorregut els carrers comercials plens de gom a gom, fet que ha permès oferir una informació directa i personalitzada als vianants més receptius. Això ha animat a visitar a un nombrós públic cada dia l'espai interactiu on els monitors acompanyaven al visitant perquè la seva visita fos més profitosa i reveladora sobre allò que està passant a Catalunya amb el canvi climàtic i què podem fer-hi cada un de nosaltres, demostrant que cada aportació individual és molt valuosa. Tot això s'està reflectint en el mosaic de gestos de la web www.josoclasolucio.com, amb fotografies que en alguns casos van molt més enllà dels petits gestos proposats, visualitzant les accions de persones anònimes, i no tan anònimes, que ja estan participant en construir un futur més sotenible.

Però encara queden molts gestos per fer i per mostrar. Que encara ens queda molt per fer, ho demostren les imatges termogràfiques que s'estan fent per acompanyar la campanya, on es pot veure com se'ns escapa l'energia en habitatges i edificis ineficients i mal aïllats, entre altres aspectes. Les termografies permeten fer visible allò que no podem veure a simple vista amb els ulls.

"Tots i cada un de nosaltres podem donar exemple a la nostra llar per viure amb menys CO2", explica Jordi Miralles, president de la Fundació Terra i que personalment ja és un exemple de com es pot viure generant menys CO2. "Sabem que molta gent ja està fent coses, però ens cal animar a tothom i compartir-ho amb els altres i animar als que encara dubten que és molt fàcil i que junts es poden aconseguir resultats sorprenents pel bé de tots i totes". El tapís digital de la web de la campanya espera fotografies dels gestos de molta més gent contra el canvi climàtic perquè es pugui convertir en un referent de comunicació al nostre país. Per altra banda, entre els participants se sortejarà un viatge de 8 dies amb el Transcantàbric.