La hora 11 - pack DVD+llibre

Portada del llibre que recull els continguts de la pel·lícula L'onzena hora.
Caràtula del DVD Video de la pel·lícula L'onzena hora.

La hora 11. Guia para la acción en la penúltima hora consta d'un llibre i un DVD. Ambdues obres es poden adquirir per separat, però s'ofereixen con un conjunt a un preu promocional, donat l'interès que té. El conjunt està format per un llibre imprès que recopila les intervencions dels experts que apareixen a la pel·lícula L'onzena hora (The 11th hour) narrada per Leonardo DiCaprio i també d'una guia de possibilitats per contribuir a canviar el nostre estil de vida. El llibre, doncs, ens permet conservar el valuós contingut de les aportacions de la que és la més gran participació de visionaris sobre el medi ambient reunits en format audiovisual, com ho fa el film L'onzena hora. Molts dels experts que participen a la pel·lícula pertanyen a l'associació americana Bioneers. El documental, dirigit per Nadia Connors i Leila Connors Peterson, no fou estrenat a les pantalles dels cinemes de casa nostra. Aquesta edició en DVD és fruit de la tossuderia d'Artemisa Comunicación Audiovisual i la pròpia Fundació Terra, que han aconseguit que la Warner Bros España autoritzés una edició amb limitacions per a ser distribuïda. Per aquest motiu, el DVD només pot adquirir-se a través del web de les entitats promotores. Així mateix, el llibre-guia disposa de l'autorització de la productora de la pel·lícula Tree Media Group i el conjunt en oferta constitueix un document excepcional. La producció d'aquest pack de sensibilització ambiental ha estat possible gràcies a la col·laboració de l'Obra Social de Caixa Catalunya, raó per la qual el preu del conjunt s'ha ajustat, per tal que l'interessat es pugui endur un veritable tresor de la comunicació ambiental.

El film de L'onzena hora (aquí en pots llegir un comentari) pretén descriure -amb els comentaris de científics i experts ambientals de primera línia, però també amb imatges d'impacte- el darrer moment en el qual és possible canviar. La pel·lícula explora com la humanitat ha arribat a aquest moment: com vivim, l'impacte que produïm sobre els ecosistemes i el que podem fer per a canviar la nostra trajectòria. Experts de tot el món, més de cinquanta dels científics, pensadors i líders més importants del moment, ens presenten els fets i les seves valuoses opinions sobre els aspectes més urgents als quals s'enfronta el nostre planeta i la humanitat. Aquests experts mundials també fan una advertència sobre la cruïlla en la qual es troba la humanitat en l'actual crisi ambiental, mentre analitzen els passos a donar per poder evitar un desastre global.

La humanitat sofreix cada vegada més malalties directament vinculades a la contaminació. La culpa de tot això és del model de superproducció no sostenible que genera milions de residus i destrucció, d'una avarícia col·lectiva per posseir béns materials i del creixement insostenible de la població. El símptoma de tota aquesta crisi que vivim queda reflectit en el consum dels combustibles fòssils que cremem, sobretot petroli.

La natura disposa de solucions que podríem imitar i, d'aquesta manera, desenvolupar la tecnologia necessària per fer front a algunes d'aquestes crisis. Però qualsevol solució passa perquè la humanitat torni a viure amb més consciència ambiental i en harmonia amb la naturalesa, en lloc d'intentar dominar-la. Segons l'opinió dels experts que intervenen en la pel·lícula, i tots ells són persones sàvies, en alguns anys podríem arribar al punt de no tornada. Estem no només en l'última hora, sinó potser en els últims segons d'aquesta darrera hora. Si no aconseguim un canvi realment efectiu en aquest segle, el dany planetari serà dramàtic i total. Encara que sigui difícil de predir, el desastre pot ser molt ràpid una vegada la Terra perdi l'equilibri i el balanç s'hagi inclinat decisivament cap a l'adreça equivocada, fet que es deixarà sentir en tot el planeta.

Contingut de la guia:
- Prólogo
- Introducción
- El mensaje de los expertos
(transcripció del diàleg dels més de cinquanta experts que apareixen en el film)
- Idees i accions per a un planeta més sostenible
(recopilació de pràctiques per a canviar el nostre estil de vida)
- Guía para visionar la película La hora 11
(consells per facilitar l'organització de sessions de cinema-fòrum)
- El compromiso de los entrevistados
(biografia sintètica dels experts que apareixen en el film ordenats per la seva especialitat)
- Versió catalana (versió en català dels continguts d'aquesta guia)

Característiques de la Guia:
Col·lecció: Documents Tercer Mil·lenni, 6
Llibre imprès en paper reciclat: llibre Amic dels Boscos de Greenpeace
Coberta de cartronet reciclat
Nombre de pàgines: 144 blanc i negre
Plec inserit de 8 pàgines en color amb fotografies de la pel·lícula
Format: 170 x 240 mm
Idiomes: castellà i català, en el mateix llibre

Característiques del DVD
Vídeo: Durada: 80 minuts (inclou continguts extres)
Àudio (5.1 Dolby Digital) en castellà, anglès i italià
Subtítols en castellà, anglès, italià, finès, suec, noruec, danès i holandès
Trailer de la película de la Warner  Independent Pictures

* Comprar el pack DVD+guia de La hora 11 a Biohabitat, la botiga de Fundació Terra.