Gestió eficient de l'aigua al Centre de Recursos Ambientals Mas de l'Amigo (2008)

Imatge del Mas de l'Amigo de 2004.
Plantada d'arbres al terreny, futur espai d'acampada, amb voluntaris del Moviment Laic i Progressista.
El Mas en procés de rehabilitació al juny de 2007.

El Centre de Recursos Ambientals Mas de l´Amigo és un equipament de la Fundació Francesc Ferrer i Guàrdia cedit a Acció Escolta, situat a Sant Carles de la Ràpita, a tocar del Parc Natural del Delta de l'Ebre. Acció Escolta de Catalunya, adscrita al Moviment Laic i Progressista (MLP), és una entitat que basa la seva activitat en la formació d'infants i joves en el temps de lleure sota la metodologia de l'escoltisme. El projecte endegat per Acció Escolta al Mas de l'Amigo pretén reformar el mas i acondicionar el terreny per crear un lloc d'acampada per escoltes de tot el món, amb un espai d'interpretació natural del Delta de l'Ebre.

La tasca de la Fundació Terra se centra en sumar esforços per avançar cap a un futur més sostenible i aporta continguts i assessorament ambiental, també a les entitats del MLP. El Centre de Recursos Ambientals Mas de l´Amigo ha rebut des del primer moment l'assessorament ambiental, a nivell energètic, d'estalvi d'aigua, de revegetació de l'entorn...

A principis del 2008, l'empresa Condorchem, una empresa especialitzada en oferir solucions globals d'enginyeria per al medi ambient, va manifestar l'interès en participar en un projecte ambiental de la Fundació Terra com a activitat de responsabilitat social corporativa. Pel perfil de l'empresa i expertesa en temes d'aigua, es va proposar que aquesta col·laboració se centrés en participar en la gestió del cicle de l'aigua per al projecte Centre de Recursos Ambientals Mas de l´Amigo d'Acció Escolta. Condorchem es dedica al tema de qualitat de l'aigua i es va valorar que la seva col·laboració es pogués centrar en aquest àmbit, bàsicament. Després d'una visita conjunta de les tres parts a la zona, es van considerar les opcions tecnològiques i es va establir que l'empresa hi aportaria el subministrament dels equips per al tractament d'aigües residuals de l'edifici i de la recollida d'aïgues pluvials que es va concretar en:

- un dipòsit de 16.000 litres de recollida d'aigües pluvials (AIQSA, HE, 5'363m. de llarg i 2m. de diàmetre)
- una estació depuradora de la marca Salher CVC FS de 3.750 litres de capacitat

Aquests equips donats per Condorchem seran instal·lats a principis de l'any 2009, d'acord amb el calendari de les obres al centre que gestiona Acció Escolta. L'acció de Condorchem a favor d'aquest projecte ambiental demostra que l'acció de les empreses en col·laboració amb entitats socials permet aportar més qualitat als projectes i avançar amb més solidesa pel camí de la sostenibilitat ambiental.