Guerrilla Solar: activisme ecològic sense embuts

Logotip de la campanya Guerrilla Solar. Hem de passar a l'acció per a promoure una economia solar que ens permeti fer front a l'actual crisi social i ecològica.
El kit fotònic GS120 es composa d'un panel solar fotovoltaic de 120 Wp el qual incorpora de sèrie un microinversor per a connexió a la xarxa elèctrica estàndard.
Guerrilla Solar fou una campanya endegada als Estats Units per la revista Home Power a la qual la Fundació Terra s'hi va adherir fa anys. Avui, el concepte ha de continuar actiu i més al nostre país on cada vegada hi ha més traves per invertir en renovables.
Ens hem de deixar d’autoenganyar perquè lluitar contra la crisis climàtica passa per canviar. La crisis climàtica és doncs l’oportunitat, per fer front a canvis estructurals en la nostra societat i la nostra manera de viure.
El Kit Fotónic GS 120 pot instal.lar-se tant en paret vertical com en superfície plana.
Guerrilla Solar es un campanya d'acció directa per promoure l'ús de l'energia solar i les energies renovables en general, l'estalvi energètic i l'eficiència en l'àmbit DOMÈSTIC.

Per acció directa entenem impulsar GESTOS concrets de persones. I entre aquests gestos volem destacar-ne alguns que tenen a veure amb l'ús exemplar de tecnologies que ens apropen a una economia de suficiència.

Guerrilla Solar és una campanya a favor de la DEMOCRÀCIA ENERGÈTICA, per promoure que la ciutadania participi en la lluita contra el canvi climàtic, invertint en energies renovables, eficiència energètica i, alhora, estalviant energia a casa. Cada persona, unitat familiar o municipi adherit a la Guerrilla Solar es converteix en un exemple per al seu entorn. Cada unitat d'energia que obtenim de fonts d'energia renovable, estalvia emissions amb efecte hivernacle i, per tant, allistar-se a la Guerrilla Solar és una forma real i pràctica de lluitar contra el canvi climàtic, a més de donar un exemple de militància ambiental per a les futures generacions.

Per aquests motius, la Guerrilla Solar posa a l'abast de les persones interessades en les energies renovables i l'estalvi energètic, diferents eines tecnològiques que en facin possible l'accés personal i domèstic. S'anima a utilitzar productes homologats en el mercat de les energies renovables, destacant el grau d'excel·lència assolit per la tecnologia solar. Els aparells solars emprats tenen un valor simbòlic i no poden causar danys a les xarxes de transport, a les persones o al medi ambient.

Font: Telenotícies Migdia, TV3 - Televisió de Catalunya, Esther Miró i Eduard Querol, 7 d'agost 2009

Guerrilla Solar: endolla't al Sol

Endolla't a Sol és la primera acció de la Guerrilla Solar. Una acció encaminada a fer palès que som esclaus del consum energètic, quan també podríem ser-ne productors i, a més, sense contribuir a l'escalfament global del planeta. Consumim energia bruta del petroli i electricitat altament contaminant de les centrals atòmiques. Podríem produir electricitat amb energia fotovoltaica des de casa nostra per contribuir a estalviar Watts bruts de la xarxa elèctrica. Però actualment no hi ha cap incentiu ni resulta gens fàcil endollar-se al Sol des de casa.

Per això, la Fundació Terra ha animat a empreses del sector de les renovables a dissenyar un electrodomèstic solar que produeixi electricitat amb la mateixa senzillesa i seguretat que una nevera ho fa, però que enlloc de consumir energia, l'estalviï. Així, s'ha generat per primera vegada a l'Estat Espanyol un autèntic aparell electrodomèstic plug & play per lluitar contra el canvi climàtic: el kit fotònic GS120.

El kit fotònic GS120 de la Guerrilla Solar el forma un panell fotovoltaic de 120 Wp de cèl·lules de silici monocristal·lí d'alta qualitat que incorpora un microinversor de 125 W per injecció a la xarxa elèctrica amb una electrònica avançada que compleix tots els estàndards per garantir la màxima seguretat, i deixar d'enviar electricitat solar per l'endoll domèstic en cas que aquest es quedi sense tensió.

El kit fotònic GS120 de la Guerrilla Solar podrà generar al voltant d'uns 144 kWh l'any, un volum d'electricitat que COMPENSA l'equivalent a un 10 % del consum elèctric anual per persona a la llar. En un dia assolellat i a ple rendiment, aquest panell fotovoltaic pot generar al voltant d'uns 400 Wh x dia, és a dir, l'electricitat que pot estar consumint en hores de sol la nevera més altres aparells elèctrics endollats a casa. El  kit fotònic GS120 de la Guerrilla Solar és un estri amb una mínima petjada ecològica i que retorna amb escreix l'energia que s'ha emprat per a la seva fabricació als 3,5 anys, i que té la capacitat de generació electricitat renovable durant més de 30 anys.

El kit fotònic GS120 de la Guerrilla Solar genera un petit estalvi atès que en el moment que injecta l'electricitat a través de l'endoll convencional de casa aquesta electricitat no deixa que n'entri de la xarxa de subministrament elèctric general. Però també pot ser que hi hagi moments en que no tinguem consum elèctric i, en canvi, sí que hi hagi producció elèctrica amb el kit. En aquest cas, aquests watt hora s'alliberen a la xarxa elèctrica general, i passen a ser un regal d'energia verda que frena l'entrada d'electricitat bruta al conjunt de la xarxa.

> Descarrega't el tríptic informatiu de la campanya Guerrilla Solar: endolla't al Sol (en català i castellà).

Reclutament de guerrillers solars

La campanya Guerrilla Solar està pensada per a persones individuals, famílies i també ajuntaments.

L'acció Guerrilla Solar: endolla't al Sol pretén reclutar persones i entitats que vulguin participar d'aquesta primera promoció per lluitar a favor de les renovables i contra el canvi climàtic des de casa de forma PACÍFICA i COMPROMESA amb les futures generacions. Molts diuen que ha arribat l'hora de les energies renovable però, a la pràctica, les empreses elèctriques són les que dicten les normes als submisos governs. La Guerrilla Solar: endolla't al sol cerca:

• 150 ciutadans compromesos amb el futur sostenible del planeta i que vulguin invertir en un kit fotovoltaic, les característiques tècniques del qual responen a productes homologats. Com adquirir-lo?
  • Ajuntaments compromesos amb la democràcia energètica que facilitin l'accés a la instal·lació d'aparells que produeixin energia renovable o estalviïn emissions en l'àmbit domèstic.

Per participar a la Guerrilla Solar de forma genèrica es pot fer de tres maneres senzilles:

1. Llegeix el manifest de la Guerrilla Solar.
2. Participant en les accions que proposa la campanya, en aquest cas adquirint el Kit Fotònic GS120 per instal·lar-lo a casa teva.
3. Fer visibles els gestos individuals o col·lectius en el tapís digital de la campanya Jo sóc la solució que recull imatges dels compromisos de la ciutadania contra el canvi climàtic.

Les eines que es proposen per a la Guerrilla solar tenen un preu especial i, per tant, és com si es tractés d'una inversió subvencionada per la Fundació Terra per a què l'usuari pagui el mínim per components tecnològics d'alta qualitat. Allistar-se i participar directament en la Guerrilla Solar és un compromís real per contribuir a canviar el paradigma socio-econòmic actual basat en el consumisme desmesurat que està malmetent el planeta a un ritme accelerat.

Ajuntaments per la democràcia energètica

Els ajuntaments tenen un paper clau en la pràctica de la sostenibilitat. La seva proximitat a la ciutadania i responsabilitat de govern els converteix en una institució essencial en la lluita contra el canvi climàtic. En el marc d'aquesta campanya s'insta al compromís municipal per la democràcia energètica i per a facilitar que els ciutadans puguin allistar-se a favor de les energies renovables des de l'àmbit domèstic.

Fés que el teu Ajuntament s'allisti als "Municipis per a Democràcia Energètica ": envia un e-mail al teu alcalde i al teu regidor/a de medi ambient per a que al teu municipi es faciliti la tramitació burocràtica per a que els ciutadans tinguin accés a les tecnologies renovables. Envia'ls aquest link www.ecoterra.org/articulos148cat.html i anima'ls a adherir-s'hi.