Fundació Terra i Intiam Ruai sumen bones sinèrgies (2010)

Moment de la signatura del conveni de col·laboració entre Intiam Ruai i Fundació Terra.
Activitat lúdica del catàleg de serveis ambientals, en aquest cas, xocolatada ecològica solar al passeig marítim de Barcelona.

27 d'abril de 2010. Dues entitats líders del sector de la divulgació de les energies renovables, Fundació Terra i Intiam Ruai, signen un conveni de cooperació per reforçar el lideratge que tenien ja i d'aquesta manera contribuir a l'afabetització energètica al nostre país. Les sinèrgies entre Fundació Terra i Intiam Ruai són el resultat de la convicció sobre la necessitat de que el millor de cada entitat sumi a favor de l'energia solar.

Units per sumar forces
Vivim moments en els quals és imprescindible avançar quan més ràpid millor cap a una economia solar, així ho constata l'eurodiputat alemany Hermann Scheer i autor de llibres com ara Autonomía Energética publicat recentment a casa nostra amb el patrocini de la Fundació Terra. Aquesta entitat, nascuda el 1994, en els darrers anys s'ha reforçat per oferir activitats d'alfabetització energètica a partir de tallers lúdics i educatius on les energies renovables i l'eficiència energètica n'eren els protagonistes, i en especial la divulgació de les tècniques de processat d'aliments amb energia solar.

Contribuir a la formació de professionals en l'àmbit de les tecnologies solars, però també a les escoles, instituts, formació d'adults i també amb activitats de tipus lúdic ha estat la constant de Intiam Ruai, una empresa creada al 1997 que ha estat pionera en formació i promoció de les energies renovables i en concret amb l'energia solar tèrmica i fotovoltaica. Per filosofia i convicció personal dels seus membres, Intiam Ruai gestiona varis laboratoris per a l'aprenentatge solar en diverses ciutats dels voltants de Barcelona i s'esforça a portar al seu públic receptor la idea i els recursos per crear una nova cultura energètica.

Un catàleg per una nova cultura ambiental
A partir de l'experiència i potencialitats de les dues parts, el passat 19 d'abril de 2010, ambdues entitats van signar un conveni de col·laboració amb la voluntat de sumar esforços per presentar un catàleg d'activitats pràctiques de foment de les energies renovables i l'ecologia. L'objectiu es posar a disposició de la societat una col·lecció de propostes d'alta qualitat i contingut en contextos educatius formals i en espais lúdics i festius destinats a la transformació social i l'activisme ambiental perseguint uns nous valors que permetin una relació més sostenible entre els humans i el planeta.

La signatura d'aquest conveni de col·laboració formalitza una llarga relació fent sinèrgies entre ambdues entitats i que ha permès desenvolupar activitats úniques ofertades a entitats públiques i privades. Joan Francesc Roca, administrador d'Intiam Ruai valora que l'experiència de la seva empresa gestionant activitats lúdiques amb cuines solars, tallers educatius per a escoles, valoritza la col·laboració i la converteix en pionera en el sector. La cooperació entre ambdues entitats, amb un ventall de mercat similar, potencia els punts forts de cada una de les parts, fet que ha permès plantejar un treball comú sense precedents a l'hora de definir el catàleg de serveis ambientals accessible, tant des del web institucional de la Fundació Terra com del de Intiam Ruai. D'aquesta manera, sumant esforços, les dues parts podran veure un retorn de l'esforç i alhora es crearà un ventall d'opcions molt potent i ressaltar el bagatge professional acumulat per ambdues parts. El catàleg compartit doncs reuneix  activitats lúdiques i formatives relacionades amb l'energia i la cultura energètica.

En aquest catàleg les activitats lúdiques o educatives gestionades conjuntament permet que hi hagi una única central de reserves i que cada entitat pugui promocionar-les entre els seus clients a  compte de compartir els beneficis des de la perspectiva d'equitat. En aquest sentit, el conveni signat és també una expressió dels valors que ambdues entitats promouen, per una banda l'esperit cooperatiu d'Intiam Ruai i per l'altre el treball sense afany de lucre que garanteix la Fundació Terra. De fet, tal com reconeix el president de la Fundació Terra, Jordi Miralles, aquest conveni és com una "unió temporal d'empreses" en que cada empresa generarà els seus propis beneficis en el marc de l'activitat conjunta.