Petites idees per a garantir un gran futur

Aplec de consells ecològics innovadors.
L'entitat promotora i editora d'aquesta suggerent guia de consells ecològics.
A principis de l'any 2009, el Consell per al Desenvolupament Sostenible de Catalunya (CADS ) va encarregar a la Fundació Terra l'elaboració d'una sèrie de consells ecològics que es poguessin enviar al llarg de les quaranta setmanes prèvies a la Conferencia de les Parts de Copenahgue (Desembre 2009). La idea del CADS era oferir, amb motiu de la celebració del seu desè anniversari i durant quaranta setmanes, un conjunt d'iees imaginatives sobre petites accions quotidianes que ens permitin afrontar el present de manera més sostenible i garantir una millor qualitat de vida per a la resta dels habitants avui i de cara el futur.

El conjunt d'aquests consells es va aplegar en la publicació del CADS, Petites idees per garantir un gran futur en la qual es poden trobar les propostes de comportaments ecològics quotidians elaborats per la Fundació Terra i que cada un de nosaltres podem dur a terme per millorar la sostenibilitat del país. Alguns són ben innovadors i altres ens permeten ullar el món de manera diferent en la nostra vida de cada dia. Perquè sostenibilitat és també participació. L'objectiu darrer de cada proposta no és tant donar pautes de comportament com aportar eines i exemples de viure cada dia amb harmonia amb el planeta. Per tant, no posa el èmfasi en aquelles accions més conegudes com ara la separació de residus, l'estalvi d'aigua o l'ús de paper reciclat, per posar un exemple, sino en proposar noves actuacions ciutadanes que ens permetin aprendre i sorprendre. La publicació d'aquest aplec de consells per iniciativa del CADS és de l'any 2010. Aquesta publicació la pots descarregar en format PDF des d'aquí ( 2Mb).

Índex

1. No t'engreixis més de 3 tones
2. Viure en un edifici de classe A
3. Teniu majordom a l'oficina?
4. Il·lumina't amb el 965
5. Moda fashion de segona mà
6. De l'hort a la cistella
7. Viure de l'aigua del cel
8. Les cases "passives" del futur
9. L'oli dels calamars a la romana al teu cotxe
10. Herbes saboneres
11. Energia sota els nostres peus
12. Amunt i avall: com, quan i per què?
13. Treballar des de casa
14. De Kyoto a Copenhagen
15. Fem un bon paper d'una vegada
16. Posa flocs de cotó a la teva vida
17. Una festa per la Terra
18. Viatge a Ítaca
19. Una targeta de crèdit de patata
20. No cal matar mosques a canonades
21. Comprar electricitat verda
22. Massa carn a la graella
23. Conduir amb menys fums
24. Una dutxa amb efecte Lenard
25. Amb el culet ben sec
26. Viure en un ecociutat
27. El director s'ha tornat verd
28. Prosperitat sense creixement ?
29. Viure a la ciutat mediterrània
30. Entre tots, millor