Kit pedagògic Biodiversitat al plat

Capsa complet amb el kit pedagògic.
Joc de cartes que forma part del kit per treballar temes de natura i biodiversitat.
Detall del manual de multiplicació i conservació de llavors d'enciams amb els sobres de llavors.
El kit s'ha completat amb un germinador de llavors.
Un recull de materials per treballar temes de natura, biodiversitat i alimentació des d'un punt de vista educatiu i alhora lúdic. Alguns dels materials han estat elaborats per la Fundació Terra en el marc del projecte Biodiversitat al plat amb el suport de l'Ajuntament de Barcelona, i d'altres han estat materials escollits per la seva qualitat informativa i adequació a la temàtica del kit educatiu.

Aquest recull de materials pretén aportar informació a educadors per abordar la temàtica de la biodiversitat, aprofitant que l'any 2010 es celebra l'Any Internacional de la Biodiversitat, donant eines per enfocar aquest contingut de forma global des del punt de vista ecològic, social, cultural, de salut, etc.

També es troben materials que proposen una activitat pràctica i de mitjà termini, amb informació i materials per dur a terme el cultiu de diferents varietats d'enciams per descobrir-ne les seves particularitats, i les indicacions per poder-ne recollir llavor de nou, amb la possibilitat d'intercanviar varietats entre els diferents kits.

Amb detall els materials són:

Manual de multiplicació i conservació de llavors d'enciams
Recurs per portar a la pràctica el planter d'enciams de varietats locals catalanes i completar el seu cicle per recollir llavor de nou, mostrant la complexitat i necessitat de preservar com un tresor aquesta font de vida.

Sumari:

El valor de la biodiversitat
El cultiu de l'enciam
Algunes varietats catalanes d'enciams
Aprendre a observar i distingir
La sembra
El transplantament
Les feines del cultiu
La recol·lecció
La neteja
La conservació
Nens guardians de llavors

2 sobres de llavors ecològiques de varietats catalanes d'enciams
Hi ha 5 tipus de combinacions de llavors diferents que es combinen segons el kit.

Joc de cartes educatiu sobre Biodiversitat i biomímesi
35 cartes i instruccions de joc per treballar el tema de la biodiversitat i la biomímesi en parelles o en grup. Aconsellat per nois i noies de 10 a 14 anys.

Perspectiva Ambiental nº 48 "Biodiversitat al plat"
Monografia que presenta de forma àmplia la temàtica de la necessitat de valorar i conservar les varietats d'aliments.

Revista Integral, nº 2 especial "Guía de la alimentación sana"
Monografia sobre els aliments i la seva composició nutritiva, el valor de l'alimentació ecològica i models de piràmides alimentàries i tipologies de dietes més sanes i respectuoses amb el planeta.

Microhort - germinador de llavors
També s'ha adjuntat un germinador de llavors, un material útil que permet parlar, experimentar i provar un tipus d'aliment amb gran capacitat alimentària i font de salut.

Dades bàsiques

Títol: Kit pedagògic "Biodiversitat al plat".
Autors: Fundació Terra, amb la col·laboració de l'ERA.
Idioma: català.
Tamany de la capsa: 23 x 32 cm.
Publicació: Barcelona, 2010.