Premi europeu Eurosolar 2009 a la Guerrilla Solar

Foto del conjunt dels guardonats a l'edició 2009 del Premi Eurosolar. Per part de la Fundació Terra hi va assistir la seva directora, la Sra. Marta Pahissa.
Guardó del Premi.
Bonn / Berlín, desembre de 2009 - EUROSOLAR , l'Associació Europea per a l'Energia Renovable va lliurar els Premis Solars Europeus 2009 a la sucursal de Berlín de KfW Bankengruppe el passat 11 de desembre de 2009. En aquesta edició 2009 dels Premis Solars Europeus "Eurosolar", s'ha guardonat a la Fundació Terra per la seva campanya "Guerrilla Solar: endolla't al Sol "; aquesta fou l'única entitat espanyola premiada en aquesta edició 2009 de la competició europea que selecciona els projectes, iniciatives i individus pels seus treballs extraordinaris a favor de l'energia renovable. El Kit Fotònic GS120 de la Guerrilla Solar és un producte desenvolupat conjuntament amb Gahelios i Eshia .

Creats per EUROSOLAR el 1994, els Premis Solars Europeus han reconegut cada any ciutats, empreses, individus i organitzacions per l'excepcionalitat del treball realitzat a favor de l'energia renovable en totes les seves formes disponibles. Es guardonen exclusivament els projectes, les iniciatives i la innovació excepcional. Erik Bettermann, director general de Deutsche Welle , i el president d'EUROSOLAR i receptor del Right Livelihood Award el Dr Hermann Scheer presentar els premis als guanyadors. El Dr. Hermann Scheer destacà en la seva presentació que els premiats "són protagonistes i estan a l'avantguarda mundial"; a més va agrair el fet "inspirador i el rol d'aquests pioners de les energies renovables" que un dia veuran les seves idees aplicades de manera generalitzada a tot el món .

El Premi Solar Europeu 2009 s'atorga en set categories diferents. Els guardonats de l'any 2009 són:

Ciutats, municipis i agències municipals:
- Morbach / Alemanya
- Geovest S.r.l. / Itàlia

Companyies industrials i comercials o grangers:
- KWB - Kraft und Warm aus Biomassa GmbH / Àustria

Propietaris o usuaris d'instal•lacions que utilitzen energia renovable:
- Grab Architekten ag / Suïssa

Associacions locals o regionals que promouen projectes de l'energia renovable:
- Fundació Terra / Espanya
- DAÇE - Associació Ambiental de l'Est de la Mediterrània / Turquia

Mitjans:
- "Here comes the Sun" - Rob van Hattum / Països Baixos

Cooperació One-World:
- Solar Taxi / Suïssa
- INFORSE-Europa/Dinamarca

Premi especial pel compromís individual excepcional:
- Claude Turmes / Luxemburg
- Dr Wolfhart Dürrschmidt / Alemanya

El jurat estava compost per experts europeus que ha seleccionat els guanyadors entre més de 100 propostes. Els seus membres són: Felip Bovet, França, Gallus Cadonau, Suïssa, Wolfgang Hein, Àustria, Rosa Hemmers, Alemanya; Wanda Kleihues van Tol, arquitecte, Enrique Kox, Luxemburg, Dr Preben Maegaard, Dinamarca, Dr Wolfgang Palz, WCRE; Dr Josep Puig, Espanya; Francisca Sartogo, Itàlia; Dr Hermann Scheer, MdB, Milano Smrz, República Txeca, Dr Ingrid Wagner, Àustria, Olaf Weber, KfW Bankengruppe; Dr Tanay Sidki Uyar, Turquia, Irm Pontenagel, Alemanya .

Més informació, els guardons i la celebració així com les pel·lícules sobre els premiats estan disponibles a www.eurosolar.org . Per conèixer la resta de projectes pots descarregar el document de premsa amb els premiats en l'edició 2009 de Eurosolar (en anglès).

Vídeo de presentació del Premi Eurosolar 2009 de la Fundació Terra per la seva campanya Guerrilla Solar (en alemany, subtítols en anglès):

Actualització: Barcelona, 29 de gener de 2010. La secció espanyola d'Eurosolar també va fer lliurament dels Premis Solars per al nostre país i va reiterar en la seva edició 2009 reconèixer l'esforç de la Guerrilla Solar amb la qual cosa aquest projecte suma els dos guardons: a nivell internacional i estatal.