Kit pedagògic Biodiversitat al plat (2010)

El kit es presenta amb una capsa amb tot el material a dins per poder-lo guardar i utilitzar amb comoditat.
Les ecocartes són un recurs de gran interès per a un gran ventall d'edats.
El germinador de llavors és un material interessant per aprendre els beneficis del microcultiu.

Arrel del material desenvolupat en el projecte Biodiversitat al plat l'any 2010, i l'interès mostrat pels entorns educatius al voltant del kit pedagògic per treballar temes de natura, biodiversitat i alimentació des d'un punt de vista educatiu i alhora lúdic, la Fundació Terra ofereix la possibilitat de comprar el kit de material sota comanda amb algunes variacions.

Aquest recull de materials pretén aportar informació a educadors per abordar la temàtica de la biodiversitat, donant eines per enfocar aquest contingut de forma global des del punt de vista ecològic, social, cultural, de salut, etc.

També es troben materials que proposen una activitat pràctica i de mitjà termini, amb informació i materials per dur a terme el cultiu de diferents varietats d'enciams per descobrir-ne les seves particularitats, i les indicacions per poder-ne recollir llavor de nou, amb la possibilitat d'intercanviar varietats entre els diferents kits.

Els materials que composen en kit són:

Manual de multiplicació i conservació de llavors d'enciams
Recurs per portar a la pràctica el planter d'enciams de varietats locals catalanes i completar el seu cicle per recollir llavor de nou, mostrant la complexitat i necessitat de preservar com un tresor aquesta font de vida.

Sumari:

El valor de la biodiversitat
El cultiu de l'enciam
Algunes varietats catalanes d'enciams
Aprendre a observar i distingir
La sembra
El transplantament
Les feines del cultiu
La recol·lecció
La neteja
La conservació
Nens guardians de llavors

Joc de cartes educatiu sobre Biodiversitat i biomímesi amb llavors ecològiques - Ecocartes
35 cartes i instruccions de joc per treballar el tema de la biodiversitat i la biomímesi en parelles o en grup. Aconsellat per nois i noies de 10 a 14 anys. Sobre de llavors i indicacions per passar a l'acció i plantar biodiversitat.

Perspectiva Ambiental nº 48 "Biodiversitat al plat"
Monografia que presenta de forma àmplia la temàtica de la necessitat de valorar i conservar les varietats d'aliments.

Microhort - germinador de llavors
També s'ha adjuntat un germinador de llavors, un material útil que permet parlar, experimentar i provar un tipus d'aliment amb gran capacitat alimentària i font de salut.

Dades bàsiques

Títol: Kit pedagògic "Biodiversitat al plat".
Autors: Fundació Terra, amb la col·laboració de l'ERA.
Idioma: català.
Tamany de la capsa: 23 x 32 cm.
Publicació: Barcelona, 2010.

NO DISPONIBLE. EXHAURIT.