Ecocartes - Jocs educatius per conèixer millor el nostre entorn

Les cartes de l'energia.
Les cartes de la natura.
Hi ha un joc virtual de les ecocartes per posar a prova els coneixements al voltant de les temàtiques de la naturala i l'energia.

Les Ecocartes són jocs de cartes educatives per comprendre diferents aspectes del medi ambient que ens envolta. Són un recurs didàctic totalment creat per la Fundació Terra i els seus continguts comprenen qüestions relacionades amb l'energia solar, l'eficiència, la natura, l'ecologia, la biomímesi... Conceptes claus per redescobrir el nostre entorn i com ens hi relacionem.

Cada joc de cartes és temàtic, i inclou també material per posar en pràctica alguna de les idees que s'expliquen, a més d'un puzzle amb un missatge secret per descobrir.

Estan disponibles dues versions de jocs, i cadascun està en català i castellà.

Cartes de la Natura: Biodiversitat i Biomímesi, amb llavors ecològiques de regal
Per conèixer els secrets de la natura, les implicacions de les diferents espècies ene ls ecosistemas i el paper de la biodiversitat en aquest equilibri i en el nostre futur.
Incorporen un sobre de llavors ecològiques de regal per plantar un enciam d'una varietat autòctona de Lactuca Sativa L.

Cartes de l'Energia: Renovables i Eficiència, amb LED de regal
Per comprendre què és l'energia i quin ús fem d'ella actualment, i descobrir les possibilitats d'un nou model energètic basat en l'estalvi, les energies renovables i la descentralizació de la producció.
Incorporen un LED de regal per muntar una mini llanterna. Per muntar-la només es necessitarà una pila de botó de 3V o dues de 1,5V y una mica de cinta aïllant.

Es recomana per a jugadors de 10 a 14 anys.
Es pot jugar en parelles o en grups.
La capsa conté les cartes de joc, les instruccions i un experiment per passar a l'acció.

Descobreix el joc on-line aquí.

Dades bàsiques

Títol: Ecocartes. Biodiversitat i Biomímesi - Ecocartes. Renovables i eficiència.
Autor: Fundació Terra
Edita: Fundació Terra (1ª edició, Barcelona 2010)
Disseny: Qüestions
Il·lustracions: Roger Simó