Jornada de voluntariat empresarial IKEA Badalona - DKV Seguros

L'equip de voluntaris muntant sense parar el mobiliari donat per IKEA Badalona per al projecte El Rebost Vital.
Un treball precís i tota l'experiència per a un muntatge ràpid i eficaç.
La feina ben feta. El mobiliari acabat a punt per l'aula del Rebost Vital.
Foto de família dels voluntaris que van participar a la jornada.

Barcelona, 19 de febrer de 2012.- Esperàvem un dia assolellat però va llevar-se amb núvols i una mica fresc. La paella solar prevista per al final de la jornada de feina va haver de ser cuinada amb ecobrasa, aquest combustible vegetal que no fumeja i que també és, en el fons, energia solar concentrada.

Una jornada d'hivern suau ha convocat a una quinzena de voluntaris de les empreses IKEA, DKV Assegruances i la Fundació Terra per a treballar en el muntatge del projecte del Rebost Vital. A les 10:30 del matí ens vam posar a muntar 12 taules de jardí, 4 tauletes, 12 cadires, 6 taules d'interior, 12 banquets, dos armaris i dos baguls de jardí. Entre altres elements, aquest és el mobiliari que conforma part del projecte del Rebost Vital, i que ha estat donat per IKEA Badalona , a més de diversos llums solars i utensilis de jardineria infantil. La jornada es va iniciar organitzada per equips i es van començar a muntar els banquets i les taules de jardí, per a seguir amb la resta de mobles a bon ritme, i acabar de posar les últimes rosques cap a les 14:30 h. Els tornavisos elèctrics, emprats hàbilment pel personal voluntari, eren dirigits pels experts d'IKEA que van comunicar en tot moment els truquets per a un feliç muntatge de tot el mobiliari.

Voluntariat empresarial

El treball del voluntari en algunes empreses permet que projectes com el del Rebost Vital puguin beneficiar-se d'una força que expressa la solidaritat dels seus treballadors, en aquest cas amb el medi ambient. És de les primeres vegades que la Fundació Terra ha organitzat una jornada de voluntariat ambiental d'aquest tipus, amb l'objectiu que es convertís també en una matinal per a gaudir de les bones relacions humanes, que en els temps que vivim fa una mica de bàlsam.

IKEA, a través de la seva botiga de Badalona (Barcelona) ja havia facilitat el mobiliari per al projecte del Rebost Vital fa uns mesos, però el departament de medi ambient d'aquest establiment va apreciar que les cúpules geodèsiques que l'identifiquen, són un projecte que per la seva utilitat social inusual mereixerien una mica més d'implicació seva. Al centre de Barcelona, i al terrat de la seu de l'Associació de Mestres Rosa Sensat , l'espai del Rebost Vital va camí de convertir-se a la primavera de 2012 en un enclavament únic per a mostrar les possibilitats de l'agricultura urbana amb plantes comestibles i saludables com les quals promou l'Associació Dolça Revolució.

La Fundació Terra ha pogut constatar l'alt grau d'implicació de totes les empreses que s'han emprat a fons per a fer viable aquest projecte gestat durant la tardor del 2011 i que va comptar en tot moment del compromís de l'empresa Domos Barcelona per a aixecar les estructures. Les dues cúpules del Rebost Vital basades en l'arquitectura de Samuel Bukminster Fuller, són les primeres estructures d'aquest tipus dedicades a l'educació ambiental, i una d'elles és l'única existent en el nostre país emprada com a hivernacle hortícola. L'enginy que ha posat Domos Barcelona perquè funcionalment una d'elles actuï com un hivernacle hortícola és d'alt valor, ja que és un espai de deu metres de diàmetre i uns cinc d'altura, cobert amb diferents materials i una enginyosa ròtula en la cúspide per a facilitar la ventilació interior.

Una paella solar per a recuperar forces

Així que en aquest espai ambiental singular, -fruit d'un conveni de Fundació Terra amb el Departament de Territori i Sostenibilitat de la Generalitat de Catalunya, a través del Moviment Laic i Progressista-, un migdia de diumenge de febrer de 2012, s'ha servit un esmorzar de paella vegetal solar, -energia biosolar-, que ha posat punt i seguit a una jornada de voluntariat ambiental empresarial, en la qual els únics exhausts han estat els tornavisos elèctrics. La resta del personal ha pogut recuperar-se de l'esforç físic amb l'energia aportada per gairebé 3 kg de vegetals, seitan i tofu d'agricultura ecològica i 1,5 kg d'arròs integral del Delta de l'Ebre. En definitiva, una jornada que mostra que, més que mai en els moments de crisis i de pessimisme social, les xarxes humanes són el més preuat bé que tenim per a recuperar l'optimisme i la felicitat, l'única condició per a la qual està cridat l'ésser humà quan viu de forma compromesa amb el seu entorn natural i social.

Des d'aquí, Fundació Terra agraeix a les empreses i a totes les persones participants a la jornada de voluntariat, el seu esforç, energia, confiança i il·lusió pel projecte d'El Rebost Vital i la feina feta.

>> Veure la galeria de fotos de la jornada.