Perspectiva Ambiental 38 - Tòxics (2006)

Portada Perspectiva Ambiental 38

S’estima que unes 80.000 substàncies químiques estan en ús. Un 0,5 %, se sap que són cancerígenes. Entre 4.000 i 8.000 d’aquestes substàncies estan sota sospita del seu potencial tòxic. Les nostres llars i l’entorn bull de químics tòxics. Prop del 45 % dels aliments frescos presenten al nostre país residus de plaguicides. La càrrega tòxica a la qual estem sotmesos no només malmet el nostre entorn, sinó que amenaça la salut de les persones.

Necessitem una nova química
Que la nostra vida ha multiplicat per dos el seu benestar gràcies a la indústria química és innegable, però és cert també que la intensa activitat química desenvolupada durant la segona meitat del segle XX ens ha portat a un estadi de brou químic en l’entorn i en el nostre medi amb unes conseqüències encara desconegudes, però que podrien convertir-se en una bomba de rellotgeria letal per a una evolució satisfactòria de la humanitat (pèrdua de capacitat reproductiva inclosa). La societat actual soluciona momentàniament amb química fins i tot el càncer produït per una anomalia cel·lular causada per substàncies químiques artificials. Però ens cal sortir d’aquest miratge per comprendre les veritables bases químiques de la vida i no continuar emmetzinant el planeta de forma perillosa.

>> descarregar PDF en català (900 kb)

Índex

La química, base de la vida
La química, la nineta dels ulls de la revolució industrial