Publicacions diverses

Publicacions participades per la Fundació Terra en col·laboració amb altres entitats o editorials des de 1994.

La Fundació Terra va patrocinar l'edició en llengua castellana l'any 2011 de la darrera obra de l'eurodiputat Hermann Scheer l'original de la qual en alemany fou publicada poques setmanes abans que morís de forma sobtada (octubre 2010) amb el títol: El imperativo energÉtico. Aquesta obra s'ha traduït al castellà com a homenatge pòstum a la tasca d'aquest lluitador de les energies renovables.

Costums d'un dels darrers grups indígenes llatinoamericans que conserven una cultura pròpia no occidentalitzada i un territori políticament autònom a la República de Panamà

Arrel del material desenvolupat en el projecte Biodiversitat al plat l'any 2010, i l'interès mostrat pels entorns educatius al voltant del kit pedagògic per treballar temes de natura, biodiversitat i alimentació des d'un punt de vista educatiu i alhora lúdic, la Fundació Terra ofereix la possibilitat de comprar el kit de material sota comanda amb algunes variacions.

Amb un llenguatge senzill s'expliquen les directrius per convertir-se en una empresa respectuosa amb l'entorn. La conservació del medi ambient s'ha convertit, conjuntament amb el treball i el capital, en un dels factors claus de l'economia. Per això, és necessari desenvolupar estratègies empresarials que, respectant els criteris de conservació de l'entorn, assegurin a llarg termini l'èxit empresarial. Es tracta d'una traducció de l'alemany adaptada a la realitat ambiental de Catalunya.

Les Ecocartes són jocs de cartes educatives per comprendre diferents aspectes del medi ambient que ens envolta. Són un recurs didàctic totalment creat per la Fundació Terra i els seus continguts comprenen qüestions relacionades amb l'energia solar, l'eficiència, la natura, l'ecologia, la biomímesi... Conceptes claus per redescobrir el nostre entorn i com ens hi relacionem.

Cada joc de cartes és temàtic, i inclou també material per posar en pràctica alguna de les idees que s'expliquen, a més d'un puzzle amb un missatge secret per descobrir.

Manual de bones pràctiques ecològiques

Fórmules quotidianes per defensar la Terra sense necessitat d'actituds heroiques ni de grans sacrificis. Un autèntic manual para contribuir a fer més habitable el nostre planeta. Manual breu per contribuir a la millorar del nostre planeta a través de les nostres actituds quotidianes. El més conegut d'aquesta mena de llibres és el «50 coses que tu pots fer per salvar el planeta» elaborat per un colectiu americà.

Breviari de reflexions per propiciar l'interès pels temes ambientals. Un llibre de lectures curtes i fàcils de comprendre sobre els principals problemes i conceptes ecològics que representen un repte per al nostre futur.
Es presenta com un manual per facilitar l'organització d'un campament segons nous criteris que permetin convertir la nostra estada a la natura en una experiència única. No és un receptari, però aporta moltes idees per muntar un veritable bufet que sadolli la fam d'explorar el nostre entorn amb més sensibiltat. Un manual indispensable per descobrir la vida amb tots els sentits.

Una guia perquè els joves puguin afrontar els reptes ambientals que la nostra generació haurà de superar per a sobreviure en el futur. La publicació Noosfera. Sensibilització medioambiental per a entitats juvenils és una guia per a l'acció ambiental. Aquesta guia conté conceptes claus per a subvertir els actuals valors ètics des de la perspectiva del canvi socioecològic, a l'hora que conté un nombrós aplec d'activitats a l'apartat "L'ecologista emmascarat" .

La Fundació Terra, en el marc de la campanya contra el canvi climàtic "Jo sóc la solució" , presenta els resultats de l'estudi que ha promogut, Catalunya Solar, El camí cap a un sistema elèctric 100% renovable coordinat per Eurosolar i elaborat per ISuSI - Sustainable Solutions and Innovations i el World Council for Renewable Energies.

Pàgines