Publicacions diverses

Publicacions participades per la Fundació Terra en col·laboració amb altres entitats o editorials des de 1994.

La Fundació Terra va patrocinar l'edició en llengua castellana l'any 2011 de la darrera obra de l'eurodiputat Hermann Scheer l'original de la qual en alemany fou publicada poques setmanes abans que morís de forma sobtada (octubre 2010) amb el títol: El imperativo energÉtico. Aquesta obra s'ha traduït al castellà com a homenatge pòstum a la tasca d'aquest lluitador de les energies renovables.

Les Ecocartes són jocs de cartes educatives per comprendre diferents aspectes del medi ambient que ens envolta. Són un recurs didàctic totalment creat per la Fundació Terra i els seus continguts comprenen qüestions relacionades amb l'energia solar, l'eficiència, la natura, l'ecologia, la biomímesi... Conceptes claus per redescobrir el nostre entorn i com ens hi relacionem.

Cada joc de cartes és temàtic, i inclou també material per posar en pràctica alguna de les idees que s'expliquen, a més d'un puzzle amb un missatge secret per descobrir.

Arrel del material desenvolupat en el projecte Biodiversitat al plat l'any 2010, i l'interès mostrat pels entorns educatius al voltant del kit pedagògic per treballar temes de natura, biodiversitat i alimentació des d'un punt de vista educatiu i alhora lúdic, la Fundació Terra ofereix la possibilitat de comprar el kit de material sota comanda amb algunes variacions.

La publicació digital Fundació Terra 1994-2009, 15 anys per la Terra és una recopil·lació gràfica dels principals projectes que s'han desenvolupat des de Fundació Terra durant els últims quinze anys d'activitat de l'entitat. Recull les línees argumentals bàsiques de l'organització, el seu ideari i com han evolucionat els principals projectes al llarg d'aquests últims anys, des de la creació de la Fundació.

Un recull de materials per treballar temes de natura, biodiversitat i alimentació des d'un punt de vista educatiu i alhora lúdic. Alguns dels materials han estat elaborats per la Fundació Terra en el marc del projecte Biodiversitat al plat amb el suport de l'Ajuntament de Barcelona, i d'altres han estat materials escollits per la seva qualitat informativa i adequació a la temàtica del kit educatiu.
Estudi comparatiu entre tecnologies de cocció per calor retingut, realitzat per Helena Guillén i l'equip tècnic de Fundació Terra. L'experiència es va realitzar a Espai Solar Terra, de Cornellà de Llobregat (Barcelona, Espanya) amb la col·laboració de AlSol Tecnologies Solars, SL., des del 30 de juny fins al 2 de juliol de 2010.
A principis de l'any 2009, el Consell per al Desenvolupament Sostenible de Catalunya (CADS ) va encarregar a la Fundació Terra l'elaboració d'una sèrie de consells ecològics que es poguessin enviar al llarg de les quaranta setmanes prèvies a la Conferencia de les Parts de Copenahgue (Desembre 2009).

Durant 200 anys la civilització industrial ha confiat en la combustió dels abundants i barats combustibles de carboni. Però aquesta confiança continuada ha comportat perilloses conseqüències. D'una banda, hi ha la inseguretat de dependre de la regió més inestable del món - l'Orient Mitjà - agreujada per la inminencia del pic del petroli, la cada vegada major escassesa i l'escalada dels preus; per l'altra, les conseqüències de seguir cremant combustibles fòssils són potencialment catastròfiques, tal com mostra l'acceleració del canvi climàtic.

Quan els líders polítics fan atenció a la necessitat de reduir les emissions de diòxid de carboni per frenar l'escalfament global, es pregunten: Quina reducció és políticament viable? A l'Earth Policy Institute es pregunten una cosa diferent: Quina reducció és necessària per evitar els efectes més perillosos del canvi climàtic?

L’Agenda 21 ha inspirat al llarg de molts anys les propostes de comportaments personals més ecològics. L’entitat d’associacionisme educatiu Acció Escolta de Catalunya fou la primera federació a promoure un programa d'acció per incidir en els hàbits, a fi d'avançar en el camí de la sostenibilitat. Aquesta primera experiència es va voler actualitzar en el marc del Moviment Laic i Progressista per fer un pas més. Els hàbits són importants, però ho són molt més els valors que els fan possibles.

Pàgines