144 cuestiones sobre el papel y el cartón (1999)

Portada del llibre publicat per Storaenso l'any 1999 en col·laboració amb la Fundació Terra.

Aquest manual (editat en llengua castellana) es va redactar per facilitar la comprensió de les diferents interrelacions entre el medi ambient i l'activitat empresarial del sector paperer. El bosc, la pasta de paper, els residus i el reciclatge  són els ingredients bàsics en els quals hi ha una interacció entre l'entorn i l'activitat productiva d'aquest sector. Les preguntes d'aquest manual s'agrupen precisament entorn d'aquests elements per donar resposta als aspectes claus en la indústria paperera.

El sector paperer un risc ecològic més visible que el d'una indústria d'electrodomèstics, encara que el seu impacte ambiental sigui menys sever. La màgia del número 144 (12x12) serveix d'excusa per vestir alguns dels conceptes que la consciència ecològica actual incideix en la indústria paperera. Ja no es pot vendre paper sense conèixer el recurs natural d'on sorgeix, en aquest cas el bosc. Tampoc pot donar-se que una empresa s'esforci per reduir el seu impacte ambiental i aquest no es percebi en la societat a la qual dóna servei.

Va ser distribuït entre els clients de l'empresa patrocinadora.

>>Accés a la versió en PDF en llengua castellana (17 Mb)