El moment del Plan B

Primera pàgina de l'informe "El moment del Plan B" elaborat per l'Earth Policy Institute i traduït per la Fundació Terra.

Quan els líders polítics fan atenció a la necessitat de reduir les emissions de diòxid de carboni per frenar l'escalfament global, es pregunten: Quina reducció és políticament viable? A l'Earth Policy Institute es pregunten una cosa diferent: Quina reducció és necessària per evitar els efectes més perillosos del canvi climàtic?

La Fundació Terra ha traduït al castellà "Time for Plan B: cutting carbon emissions 80 % by 2020", un pla per reorientar l'acció política cap a la reducció real i útil d'emissions. El Plan B planteja que és possible reduir les emissions de diòxid de carboni en un 80 % l'any 2020. Això ens permetrà impedir que la concentració de CO2 a l'atmosfera, que ja és de 384 parts per milió (ppm), superi les 400 ppm, i mantenir així al mínim el futur augment de la temperatura global. L'aposta per l'eficiència en tots els àmbits i l'impuls a les energies renovables són dues de les claus per assolir-ho. D'altres són la reestructuració del sistema de transport o la lluita contra la deforestació. En tot cas, són iniciatives basades en tecnologies conegudes i canvis que ja s'estan aplicant a diferents indrets arreu. Però és necessària una mobilització a nivell mundial i a una velocitat pròpia de temps de guerra.

L'Earth Policy Institute ha elaborat un complet informe per orientar l'acció mundial i assolir aquest objectiu de reducció del 80 % de les emissions l'any 2020. La Fundació Terra ha traduït al castellà aquesta publicació per afavorir la difusió d'aquest missatge i per donar suport la posada en marxa del Plan B.

>>Descarregar El momento del Plan B (en castellà)

Dades bàsiques

Títol: El momento del Plan B
Autors: Lester R.Brown, Janet Larsen, Jonathan G. Dorn, i Frances C. Moore (Earth Policy Institute, www.earth-policy.org)
Idioma: Castellà
Tamany: 21x29,7 cm
Pàgines: 12 (amb notes)
Traducció i edició (publicació electrònica): Fundació Terra, Barcelona, 2009.