Comença el Festival Solar: sensibilització ambiental en plena festa (2007)

El Festival Solar, una aposta per què l'ecologia pràctica estigui a present a les Festes de la Mercè de Barcelona
La Marxa Z, la primera concentració oberta a tots els usuaris/es de vehicles elèctrics per demostrar que una altra mobilitat és possible.
Un programa atractiu per al públic familiar.

21 de setembre 2007. Les Festes de la Mercè acullen la segona edició del Festival Solar organitzat per la Fundació Terra al Parc de la Ciutadella del 22 al 24 de setembre una proposta lúdica per apropar les energies renovables i la mobilitat sostenible. Una proposta innovadora que demana la implicació dels mitjans de comunicació en la seva divulgació perquè entre tots podem fer que aquest toc ambiental de la festa pugui ser seguit per la ciutadania.

Les propostes del Festival Solar giren entorn a la idea de que contra els problemes ambientals "Jo sóc la solució ", és a dir, que tots i cada un de nosaltres podem fer gestos i accions que ajuden a combatre el desgavell ecològic. A la part baixa del Parc de la Ciutadella s'organitzen per aquest motiu diversos tallers i activitats d'entreteniment on les energies renovables i la mobilitat sostenible són les protagonistes. Però, tot plegat amb un to pràctic i de sensibilització lúdica.

Les propostes infantils tindran com a protagonistes:

-Pingüins contra el canvi climàtic on expressar sentiments a favor de reduir les emissions.
-El taller de Saltamartins solars, que permetrà muntar unes "mascotes solars" que salten amb l'ajut de la llum del sol.

L'energia solar que és un eix bàsic del Festival Solar ho farà a través:

-Xef Solar, una activitat de demostració culinària amb energia solar que s'estrena per primera vegada a casa nostra en aquestes festes.
-La maqueta de les renovables, un taller on es mostraran de forma pràctica les utilitats de les energies renovables.
-Els Colors del Sol, un taller per què les dots artístiques dels més menuts es puguin expressar amb un enginyós plat giratori solaritzat i amb pintures amb pigments vegetals sobre cartronet reciclat.

En una ciutat tant contaminada com Barcelona, la mobilitat sostenible hi destaca en diverses activitats:

-La Marxa Z, la primera convocatòria pública al nostre país d'usuaris/es de vehicles elèctrics que faran un recorregut amb sortida i arribada al Parc de la Ciutadella el mati del diumenge 23 de setembre i que anirà acompanyada d'una xocolatada solar.
-El circuït de bicicletes elèctriques perquè la ciutadania pugui provar aquests vehicles que redueixen l'esforç de pedalar sense contaminar.
-Taller sobre mobilitat sostenible de l'Associació de Promoció del Transport Públic on s'explicaran els beneficis d'avançar cap una mobilitat més responsable per a la salut i l'entorn.
-La matriculació de bicicletes amb l'eslògan NO OIL, una enginyosa campanya per promocionar la bicicleta com a transport no contaminant.
-L'aula per aprendre a conduir de forma eficient que organitza l'Institut Català de l'Energia (ICAEN).

I per recordar definitivament que tots podem contribuir a un millor ambient:

-El Túnel del temps, una activitat participativa contra el canvi climàtic i a favor de les energies renovables a càrrec de Greenpeace.
-L'exposició "Millor nou 100 % vell" de l'Entitat Metropolitana del Medi Ambient on es recorda la importancia de la reparació i reutilització de materials.

El Festival Solar de les Festes de la Mercè 2007 vol amb aquest conjunt de propostes ser un referent ambiental en el marc de la festa principal de Barcelona. Amb sol o no aquesta proposta de festa ambiental de Barcelona ben segur no defraudarà.