La Terra i tu us ho mereixeu, nova campanya per estimular el green new deal (2008)

Els lots que proposa la Fundació Terra volen animar a celebrar el Nadal de forma conscient i sostenible.

Desembre, 2008. La Fundació Terra, entitat que impulsa l'ecologia pràctica, no és aliena als nous aires que bufen sobre la necessitat d'obrir el "camí verd" per a salvar l'economia. Per aquest motiu, ha dissenyat una col·lecció de lots de regal ecològics, que pretenen abordar alguns dels nous hàbits necessaris per a una celebració més sostenible.

La campanya La Terra i tu us ho mereixeu pretén que el regal es converteixi en un petit encara que poderós gest per aportar un missatge de respecte al medi ambient. La proposta de regals ecològics, inclús en plena crisi, demostra que és en aquests moments quan es fa més necessari felicitar la feina dels treballadors. La Fundació Terra ha dissenyat aquests lots perquè existeixi un estímul per començar l'Any Nou canviant la nostra relaciño amb el planeta, gràcies als productes rebuts.

Els lots s'inspiren en l'imaginari dels cuatre elements de la Natura (Aigua, Foc, Terra i Aire), al qual se suma l'element Humà (com a ésser que ha de cooperar amb tot el seu entorn).

Sol – "Energia solar" és el lema d'aquest lot de productes que permeten visualitzar de manera directa i propera el poder de l'enegia solar, com el grill fotovoltaic que cobra vida amb el sol –atractiu per a petits i grans– o el despertador solar, sens dubte la millor manera de llevar-se amb el sol, sigui quina sigui l'hora.

Aire - "Aire net" inspira a reduir la petjada personal sobre el planeta, amb el llibre Consumir menos, vivir mejor i amb altres productes que directament aporten una eina d'estalvi energètic i d'emissions, com la llanterna sense piles Night Star, que es carrega només amb el moviment de la mà.

Terra - "Sentir la Terra", la proposta de productes inspiradors per a la pràctica del cultiu domèstic d'hotalisses. Tresor de llavors, una cuidada selecció de varietats tradicionals de llavors d'alta importància i baixa disponibilitat, resulta un regal d'un valor ambiental incalculable. El lot inclou també el llibre L'hort urbà, manual pràctic per a tots aquells interessats en iniciar-se o perfeccionar el cultiu ecològic a terrasses i balcons.

Aigua - "Cuidar el agua" és el lema d'aquest lot format per productes domèstics que ajuden de manera directa a reduir la contaminació de l'aigua o que permeten estalviar aquest recurs escàs. El rentavaixelles Ecolino és de base vegetal i les Ecoperlas reduiexen la necessitat de detergent per a netejar la roba a la rentadora. Inclou a més reductors de cabal, que rebaixen el nostre consum d'aigua sense afectar el nostre confort.

Jocs - "Jugar solidàriament" el forman productes lúdics, naturals i tecnologies netes. El Mini Frutal –joc que ensenya a guanyar sense fer perdre els altres– contribueix a divertir-se aprenent sobre el sentit de la cooperació; les aquarel·les Memo es composen de pigments vegetals, i el mini bòlid solar funciona amb una petita placa fotovoltaica.

Com correspon a aquesta època de compartir temps i aliments amb els que més ens estimem, cada proposta es completa amb un assortiment d'aliments sans i amb missatge, donat que són ecològics i d'origen responsable. Aquests lots aporten el plaer dels sentits des de la frugalitat, atenent a la tradició però per a una celebració més conscient.

La feina i les coses bones mereixen ser felicitats, i també el nostre planeta s'ho mereix, per seguir lluitant per la vida. La Fundació Terra convida a seguir l'exemple de la proposta escollida i a explorar noves possibilitats, perquè la Terra demanda la nostra responsabilitat.

2009: celebrem el que ens queda per fer!