Notes de Premsa

Recull de les notes de premsa i comunicats varis o events de Fundació Terra.

L'associació Amics del Padre Himalaya (Amis du Padre Himalaya)  té la seva seu al poble francès del Pirineu català,  Sureda (Sorède). Aquesta associació té com a objectiu donar a conèixer els desenvolupaments tecnològics en energia solar de l'anomenat Padre Himalaya, l'eclesiàstic portuguès Manuel Antonio Gomes (1868-1933) el qual l'any 1900 va construir al cim d'una de les muntanyes properes de Sureda un reflector solar d'un disseny molt avançat.

La empresa Moixó S.L. y la Fundación Tierra han firmado un acuerdo de colaboración (2015) para colaborar en el desarrollo de la web terra.org. Moixó aportará su experiencia en el gestor de contenidos Drupal para adaptar la web terra.org a que sea visualizada adecuadamente desde dispositivos móviles, el llamado responsive web design.
Nòmades del Temps es una proposta artística que és un reconeixement a estructures de la natura que troben el seu sentit en la unió de les parts, heterogènies, però que juntes entren en un nivell superior de comunicació amb els sentits de qui les observen i dialoguen amb elles.
Acompleix els seus primers 20 anys en els quals aquesta entitat ha promogut iniciatives en diferents formats per incentivar el canvi d'hàbits de les persones a favor de la sostenibilitat. La web www.terra.org és una referència en l'àmbit de l'ecologia (ocupa la posició a nivell mundial per sota del lloc 300.000

Barcelona, 4 de juny 2008. En motiu de la celebració del Dia Mundial del Medi Ambient (5 de juny), la Fundació Terra adverteix sobre la necessitat que el Govern espanyol adopti mesures que permetin l’estalvi energètic de forma efectiva.

Juliol, 2008. L’11 de novembre de 2004, un grup de persones compromeses amb les polítiques d’esquerres i vinculades als àmbits social, intel·lectual, polític i acadèmic van constituir la Universitat Progressista d’Estiu de Catalunya (la UPEC). Es tracta d’una iniciativa que sorgeix de la necessitat d’omplir un buit pel que fa als escenaris de debat plurals dels sectors progressistes a Catalunya.

Desembre, 2008. La Fundació Terra, entitat que impulsa l'ecologia pràctica, no és aliena als nous aires que bufen sobre la necessitat d'obrir el "camí verd" per a salvar l'economia. Per aquest motiu, ha dissenyat una col·lecció de lots de regal ecològics, que pretenen abordar alguns dels nous hàbits necessaris per a una celebració més sostenible.

23 de novembre 2011. El patronat de la Fundació Terra deixa constància del seu condol per la mort de la seva companya i ViceSecretària (1997-2011), Gemma Martín Sirarols (1954-2011). Acompanyem a la seva família en el dol i serem dignes del seu llegat.

28 de maig 2009. Guerrilla Solar és una campanya d'acció directa promoguda per la Fundació terra per implantar l'ús de l'energia solar i de les energies renovables en general, l'estalvi energètic i l'eficiència en l'àmbit domèstic.

Per primera vegada es proposa una arma per a l'acció directa que permet un gest pacífic, però contundent, per mostrar les persones que a la nostra llar, a part de consumir energia, també hemd e tenir la possibilitat de produir energia verda per lluitar contra el canvi climàtic.

28 de Gener 2010.- En la seva vuitena edició, la secció espanyola de Eurosolar , l'Associació Europea per les Energies Renovables ha fet el lliurament dels Premis Solar 2009. Aquests reconeixen set iniciatives i projectes innovadors i rellevants en l'ús i la promoció de les energies renovables.

Pàgines