Notes de Premsa

Recull de les notes de premsa i comunicats varis o events de Fundació Terra.

L'associació Amics del Padre Himalaya (Amis du Padre Himalaya)  té la seva seu al poble francès del Pirineu català,  Sureda (Sorède). Aquesta associació té com a objectiu donar a conèixer els desenvolupaments tecnològics en energia solar de l'anomenat Padre Himalaya, l'eclesiàstic portuguès Manuel Antonio Gomes (1868-1933) el qual l'any 1900 va construir al cim d'una de les muntanyes properes de Sureda un reflector solar d'un disseny molt avançat.

La empresa Moixó S.L. y la Fundación Tierra han firmado un acuerdo de colaboración (2015) para colaborar en el desarrollo de la web terra.org. Moixó aportará su experiencia en el gestor de contenidos Drupal para adaptar la web terra.org a que sea visualizada adecuadamente desde dispositivos móviles, el llamado responsive web design.
Nòmades del Temps es una proposta artística que és un reconeixement a estructures de la natura que troben el seu sentit en la unió de les parts, heterogènies, però que juntes entren en un nivell superior de comunicació amb els sentits de qui les observen i dialoguen amb elles.
Acompleix els seus primers 20 anys en els quals aquesta entitat ha promogut iniciatives en diferents formats per incentivar el canvi d'hàbits de les persones a favor de la sostenibilitat. La web www.terra.org és una referència en l'àmbit de l'ecologia (ocupa la posició a nivell mundial per sota del lloc 300.000

Dissabte, 12 de maig 2007. Desenes de participants que han invertit en la primera central solar urbana d'Espanya promoguda per participació popular es vana aplegar al Mercat del Carmel de Barcelona per conèixer de primera ma l'obra en la qual invertit. Poc més de la una del migdia, el president de la Fundació Terra, Sr. Jordi Miralles, va donar la benvinguda als assistents dins del recinte del mercat del Carmel. A continuació, el representant de Greenpeace, Jesús Navarro va felicitar la iniciativa que està en la línia de la campanya d'aquesta entitat Revolució Renovable.

30 Octubre 2011. ERGO Assegurances, del Grup DKV, i l'entitat ecologista Fundació Terra acorden desenvolupar un projecte per oferir “ecofunerals” en col·laboració amb el Grup Mémora.

Amb un inversió anual d’entre 60 i 80 euros per càpita es podrien construir totes les instal·lacions necessàries per a què l’electricitat a Catalunya pugui subministrar-se íntegrament amb energies renovables. Un estudi promogut per Fundació Terra i elaborat per un grup d’experts catalans i alemanys ha analitzat la viabilitat d’aconseguir un subministrament elèctric 100% renovable en els propers anys.
Un any després de la mort sobtada del Dr. Hermann Scheer, Fundació Terra , Eurosolar Espanya i l'Editorial Icària , amb la col·laboració del Centre de Cultura Contemporània de Barcelona (CCCB), organitzen un homenatge a la figura de d'aquest líder de les energies renovables i a la visió plasmada en la seva darrera obra publicada El Imperativo Energético.

18 de juliol 2007. En motiu de la presentació de la campanya "Càntirs contra el canvi climàtic " per refrescar-se la gola sense consumir energia la Fundació Terra va enviar un càntir al primer Consell de Ministres dedicat al tema. En el moment de preparar el paquet també hi era present el Director-Gerent del Museu del Càntir d'Argentona, un equipament museístic únic en el nostre país.

21 de setembre 2007. Les Festes de la Mercè acullen la segona edició del Festival Solar organitzat per la Fundació Terra al Parc de la Ciutadella del 22 al 24 de setembre una proposta lúdica per apropar les energies renovables i la mobilitat sostenible. Una proposta innovadora que demana la implicació dels mitjans de comunicació en la seva divulgació perquè entre tots podem fer que aquest toc ambiental de la festa pugui ser seguit per la ciutadania.

Pàgines