Qui som i què fem: projectes per a la Terra

L'activitat bàsica de la Fundació Terra és promoure projectes d'investigació en ecologia.
El web terra.org és una de les principals eines de comunicació ambiental de la Fundació Terra
Vivim en un món que esta canviant. Es tracta d’un canvi global – en el clima, l’ús inconscient del sòl, l'ús excessiu de l’aigua, l’expansió urbana sense límits – és un constant d’amenaces pel nostre planeta Terra. Cal conscienciar a la societat, i preparar-nos per un futur incert.

La Fundació Terra actua conjuntament amb la ciència per mostrar l’evidencia d’aquest canvi global, i trobar solucions mitjançant col·laboracions en projectes científics amb el nostre partner CREAF (Centre d’excel·lència ‘Severo Ochoa’ de Recerca Ecològica i Aplicacions Forestals). Millorem la cultura ambiental amb un canvi de perspectiva, basada en la ciència d'excel·lència.

La nostra missió:

La Fundació Terra vol contribuir en la lluita contra el canvi global que pateix la Terra en general i la crisi climàtica en particular, oferint la ciència a la ciutadania, empreses, administracions i governs com eina imprescindible per portar a terme actuacions necessàries. Fruit de la nova associació amb el nostre partner CREAF, compartim aquesta missió d'oferir oportunitats amb les quals fer de pont entre la societat, el món acadèmic i les administracions, i fomentar la sensibilització ambiental.

Els Objectius de la Fundació Terra es centren en:

> Fomentar la investigació en ecologia i conservació del medi natural a través de projectes científics d'excel·lència

> Promoure la sensibilització ambiental i la participació de la societat en l'activitat científica.

> Contribuir al desenvolupament de nous hàbits per a un estil de vida més sostenible.

Fem servir un gran ventall d'eines mitjançant les quals treballem per assolir els nostres objectius. Entre d'altres, aquestes inclouen oportunitats de col·laboració en:

> Projectes científics d'excel·lència acadèmica

> Projectes de ciencia ciutadana d'alt nivell científic (Science literacy)

> Projectes de divulgació i cultura ambiental (Ecological literacy)

Vies de col·laboració

Si voleu formar part de la nostre missió, la Fundació us ofereix diverses vies de col·laboració en les que trobareu un valor afegit únic i reconegut, basat en la ciència d'excel·lència:

> Participació directa en projectes científics de recerca ecológica i mediambiental

> Participació directa en projectes de ciencia ciutadana dirigits per científics reconeguts

> Suport a projectes i accions específiques per assolir una vida més sostenible

> Suport a campanyes específiques per fomentar la recerca científica

> Contribució a la causa formant part de la familia d'Amics de la Fundació Terra

> Oportunitats úniques per establir aliances empresa-societat-ciència

El nostres partner científic

El CREAF (Centre de Recerca Ecològica i Aplicacions Forestals) és un centre de recerca de referència en Ecologia Terrestre i Canvi Global del Mediterrani a Europa, reconegut com a centre de Recerca d'Excel·lència Acadèmica 'Severo Ochoa' i amb àmbit d'actuació internacional.

Una organització pragmàtica i eficient

La Fundació Terra la formen persones independents amb una dilatada experiència en activitats socials a favor del medi ambient. El patronat, el presideix el doctor en ecologia Jaume Terradas.

Les persones que composen i treballen a la Fundació Terra són les primeres que posen en pràctica tots aquests objectius en la seva vida quotidiana, fruit de la convicció de la feina que s'hi desenvolupa.

La Fundació Terra, constituïda amb personalitat pròpia (Ordre del Ministeri de Cultura de 29 de juliol de 1994, BOE del 08-09-94 i número de registre 238 del Ministerio de Cultura), és independent i amb vocació de servei. Els seus patrons no traslladen altra ideologia que la d'assumir la responsabilitat comuna en la conservació dels béns naturals del nostre entorn. El model jurídic de fundació és el garant d'una gestió eficaç i transparent dels recursos econòmics obtinguts per donacions i subvencions. Les activitats i els comptes de la Fundació Terra són anualment aprovats pel Protectorat de Fundacions del Ministeri d'Educació i Cultura.

Documents disponibles sobre l'activitat de la Fundació Terra

Balanç Socials Annuals