Publicacions diverses

Publicacions participades per la Fundació Terra en col·laboració amb altres entitats o editorials des de 1994.

La Fundació Terra va patrocinar l'edició en llengua castellana l'any 2011 de la darrera obra de l'eurodiputat Hermann Scheer l'original de la qual en alemany fou publicada poques setmanes abans que morís de forma sobtada (octubre 2010) amb el títol: El imperativo energÉtico. Aquesta obra s'ha traduït al castellà com a homenatge pòstum a la tasca d'aquest lluitador de les energies renovables.

Manual de bones pràctiques ecològiques

Fórmules quotidianes per defensar la Terra sense necessitat d'actituds heroiques ni de grans sacrificis. Un autèntic manual para contribuir a fer més habitable el nostre planeta. Manual breu per contribuir a la millorar del nostre planeta a través de les nostres actituds quotidianes. El més conegut d'aquesta mena de llibres és el «50 coses que tu pots fer per salvar el planeta» elaborat per un colectiu americà.

Breviari de reflexions per propiciar l'interès pels temes ambientals. Un llibre de lectures curtes i fàcils de comprendre sobre els principals problemes i conceptes ecològics que representen un repte per al nostre futur.
Es presenta com un manual per facilitar l'organització d'un campament segons nous criteris que permetin convertir la nostra estada a la natura en una experiència única. No és un receptari, però aporta moltes idees per muntar un veritable bufet que sadolli la fam d'explorar el nostre entorn amb més sensibiltat. Un manual indispensable per descobrir la vida amb tots els sentits.

Una guia perquè els joves puguin afrontar els reptes ambientals que la nostra generació haurà de superar per a sobreviure en el futur. La publicació Noosfera. Sensibilització medioambiental per a entitats juvenils és una guia per a l'acció ambiental. Aquesta guia conté conceptes claus per a subvertir els actuals valors ètics des de la perspectiva del canvi socioecològic, a l'hora que conté un nombrós aplec d'activitats a l'apartat "L'ecologista emmascarat" .

La Fundació Terra, en el marc de la campanya contra el canvi climàtic "Jo sóc la solució" , presenta els resultats de l'estudi que ha promogut, Catalunya Solar, El camí cap a un sistema elèctric 100% renovable coordinat per Eurosolar i elaborat per ISuSI - Sustainable Solutions and Innovations i el World Council for Renewable Energies.

Una pel·lícula, per definició, és una recreació d'una realitat. Aquesta pot estar basada o no en fets reals. Per altra banda, també per definició un film s'ajusta a un guió fet que la caracteritza en tot el seu plantejament. Ben diferent és un documental. En cert sentit, Una verdad incómoda es nodreix d'aquestes dues visions.

Des que ens aixequem al matí fins que anem a dormir, gairebé totes les activitats que realitzem i els béns materials que posseïm o fem servir, impliquen un consum d'energia i, per tant, una contribució a les emissions a l'atmosfera. La petjada de carboni és una mesura d'aquesta contribució personal al canvi climàtic, a partir de les emissions de diòxid de carboni (CO2) de les nostres activitats quotidianes.

L’Agenda 21 ha inspirat al llarg de molts anys les propostes de comportaments personals més ecològics. L’entitat d’associacionisme educatiu Acció Escolta de Catalunya fou la primera federació a promoure un programa d'acció per incidir en els hàbits, a fi d'avançar en el camí de la sostenibilitat. Aquesta primera experiència es va voler actualitzar en el marc del Moviment Laic i Progressista per fer un pas més. Els hàbits són importants, però ho són molt més els valors que els fan possibles.

Quan els líders polítics fan atenció a la necessitat de reduir les emissions de diòxid de carboni per frenar l'escalfament global, es pregunten: Quina reducció és políticament viable? A l'Earth Policy Institute es pregunten una cosa diferent: Quina reducció és necessària per evitar els efectes més perillosos del canvi climàtic?

Pàgines